Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Mijn PC met een MSI K9AGM2, AMD 690G/690V chipset, sound on board moederbord heeft een dual boot systeem op twee aparte HD’s ik heb de keus uit Windows XP-prof of Windows 7 Ultimate 64, als speaker systeem is er een JBL systeem op aangesloten bestaande uit twee kleine satellieten en een subwoofer alles wordt aan gesloten met een 3,5 mm jackplug. Als geluidsprogramma is onder XP-prof geïnstalleerd: Real HD audio manager / versie Audio stuurprogramma 5.10.00.5366 / DirectX 9.0c / Audio besturing HD Audio / Audio codec alc 888 Aan de achterzijde bevinden zich 6 jack 3,5 busjes, groen = line out blauw = line in rose = microfoon oranje CS uitgang = center subwoofer 5.1 / 7.1 zwart RS uitgang = line out grijs SS uitgang = zijdelings surround 7.1 De speakers zijn aan gesloten op de zwarte en ik heb een perfect geluid. Met Windows 7 Ultimate 64 is het geluid ZEER slecht, maar enigszins acceptabel als ik het op de hoofdtelefoon aan de voorkant aansluit, maar haalt het bij lange niet zoals bij de XP-prof versie Het Audio programma is: Realtec versie 6.0.1.593 / DirectX 11.0 / Audiobesturing HD Audio / Audio codec Alc 888 Alles heb ik gecheckt via een driver progje en zelf op Internet en het schijnt dat ik toch de nieuwste drivers heb, ik zit al lang met dit probleem en kom er niet uit. BVD gr. Frits ps inmiddels in Win 7 ge-upt naar versie 6.0.1.6050 maar geen verbetering
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo, Heb je bij windows 7 ook realtek dat standaart opstart. Dat programma met dat oranje luidsprekertje. Daarin kun je de equalizer zelf instellen, wat ik ook heb gedaan. eerst klonk het bij mij totaal niet (heb ook windows 7) Ik heb toen een nummer opgezet en zelf die equalizer ingesteld tot het helder klonk, maar ook bas kreeg. Het klinkt nu echt perfect! Guido.
Link naar reactie
[quote:f72d2a22a1="powermachine's"]Hallo, Heb je bij windows 7 ook realtek dat standaart opstart. Dat programma met dat oranje luidsprekertje. Daarin kun je de equalizer zelf instellen, wat ik ook heb gedaan. eerst klonk het bij mij totaal niet (heb ook windows 7) Ik heb toen een nummer opgezet en zelf die equalizer ingesteld tot het helder klonk, maar ook bas kreeg. Het klinkt nu echt perfect! Ga het morgen eens uitproberen, bedankt voor de tip. gr. Frits Guido.[/quote:f72d2a22a1]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...