Ga naar inhoud

Emtec S800H aansluiten netwerk WIN7


Aanbevolen berichten

Hi all, Afgelopen woensdag heb ik een Emtec S800H aangechaft om alle vormen van multimedia in mijn huiskamer te halen. En ben erg tevreden over dit type. Echter wil ik deze nu op mijn netwerk gaan aansluiten, met als bedoeling dat ik media kan streamen vanaf mn computer (windows 7) en ik wil er internetradio mee in de huiskamer halen. Nu heb ik de Emtec S800H aangesloten via Netgear XAV101 powerlink adapters, wat geschikt is om HD te streamen. Maar de Emtec vraagt om een IP adres, gateway en IP-DNS. Dit is normaal natuurlijk bij het aansluiten van nwe randapparatuur. Nu heb ik 2 keuzes auto en manual. Op de auto krijg ik een IP van 127.0.0.1 en start vervolgens de testmode, verbinding mislukt. Wat ik ook doe het lukt mij niet om de Emtec te laten communiceren met mijn computer en het internet. Als ik manual kies heb ik eerlijk gezegd niet heel veel verstand van welke stappen ik exact moet nemen voor een goede verbinding. Ik zou graag willen vragen welke aanpassingen ik op mijn computer moet nemen en welke IP adressen ik ga toekennen aan de mediaplayer. Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Bedankt, ik heb mn movie cube een eigen ip gegeven en de rest gewoon over genomen van mn computer en doet het! Enkel nu wil ik inloggen op mn router via de movie cube, zo kan ik mn computer benaderen, hij vraagt nu om een netwerk-id met password. Ik gebruik een Speedtouch ST546 via KPN. KPN heb ik inmiddels al gebeld en die kunnen mij die gegevens niet geven. Kan iemand mij helpen aan de inlogcodes?
Link naar reactie
Als ik mn moviecube aan zet krijg ik de mogelijkheid om op interne hdd te komen maar ik heb ook een mogelijkheid om op een zogenaamde workgroup te kiezen, als ik die kies dan ziet de movie cube mn computer. Als ik vervolgens kies dan moet ik een networkid + password invullen. Ik heb alle mogelijke opties geprobeerd van admin of Administrator ect. Althans ik denk dat ze mn moden bedoelen met inloggen... Ik denk hiermee op mn computer (die boven staat) in te kunnen loggen want je kan met de S800H bestanden streamen naar je movie cube. Alles is bij mij niet draadloos maar ik gebruik de netgear xav101 powerlink stekkers.
Link naar reactie
Nee die handleiding van de Emtec is niet zo uitgebreid, helaas. Ik ben inmiddels een stuk verder gekomen met het aanleggen en instellen van een netwerk. Ik wil de Emtec aansluiten als een NAS in mn netwerk, maar ik moet hierbij ook mn netwerkdetectie aanzetten. Op een of andere manier schakeld mn computer deze steeds weer opnieuw uit, zelfs na opslaan. Ik gebruik windows 7 Ultimate, het zou hiermee simpeler moeten denk ik. Maar goed het gevolg mn computer ziet de Emtec wel maar ik kan er nog niet veel mee. Iemand tips?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...