Ga naar inhoud

Lcd-televisie


Aanbevolen berichten

in de Aldi in Belgie is zaterdag een LCD televisie op reclame. De tv moet dienen om op mijn kamer s'avond nog even tv te kijken. Nu is mijn vraag of ik met deze tv een goede aankoop doe. Zeer aantrekkelijk in prijs daarom toch maar eerst even controleren. :o De beeldkwaliteit moet redelijk zijn . Het hoeft niet perfect te zijn al moet het wel aangenaam zijn om naar te kijken. belangrijkste specs: * HD Ready * 81 cm beeldschermdiagonaal * Resolutie: 1366 x 768 * Beeldformaat 16:9 * Dynamische contrastratio 5000:1 * Helderheid: 450 cd/m2 * Kijkhoek horizontaal / verticaal 178º * Reactietijd: 8 ms * Teletekst met 1000 pagina's geheugen * Breedband luidsprekers * 2 x 8 Watt RMS * Laag stand-by stroomverbruik (ca. 1 Watt) uitgebreide informatie: [url=http://www.medionshop.be/mdshop/app/displayApp/%28xcm=xcm_b2c_benl&cpgsize=8&layout=7.0-7_1_66_61_69_6_9_3&uiarea=3&carea=45CAEB1B678A27F8E10000000A00007D&cpgnum=1&citem=45CAEB1B678A27F8E10000000A00007D4AC9144AA59B1AB5E1000000AA38DA21%29/.do?rf=y]link naar MEDION® LIFE® E15005 32" LCD-TV[/url]
Link naar reactie
Niet veel bijzonders, vrij basic spul ... maar wat wil je voor die prijs? In NL vind je dergelijke TV's van bijv. LG voor bij de Mediamarkt ongeveer dezelfde prijs. Qua design ziet dat er wel iets beter uit dan Medion, maar smaken verschillen uiteraard ook. Ik weet niet hoe groot je slaapkamer is, maar 32 inch is wel een flinke afmeting voor een wat kleinere ruimte dan een woonkamer. Maar liever te groot dan te klein als het op TV's aankomt. :wink:
Link naar reactie
Ik vind op de pricewatch zo 8 tv's in full-hd (!) in de prijsklasse tot 400 eu die ik , op zijn minst, net zo goed inschat als de medion als ze al niet beter zijn. [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/537/lcd-televisie.html#filter:NYwxCsMwEAT_srULR45MogcYUqRyGVwI6QoFJTKSMAGjv-cO4-qYmWN3pOwpT4Gih8Gaw7ugO-SccmVni2PDxdHT_mCufX9i-MIMgsWlfFR9gjQpFMlV8vNK7uELzAvqxntKj1g4s55CrJQ57bj0dy13s1E-BzUqLK0Tr8R_ZJU1Wmt_]klik[/url] Met wat schiften en spec's lezen en naast elkaar leggen moet daar wat beters uit kunnen komen dan een aldi-tv waarvoor je ook nog eens in je slaapzak voor de deur moet gaan liggen om hem te kunnen kopen :lol: De hele point van het aldi/medion verhaal begint af te takelen; 500 eu voor een pc, 150 eu voor een tomtom-kloon, of 400 eu voor een tv zijn niet zo spectaculair meer als zeg 5 jaar geleden en medion blijft toch wel een budget merk, hoe je het ook went of keert. Het gaat nog letterlijk om een paar procent prijsverschil en dat is voor een kuipje boter een mogelijke afweging maar voor zoiets als een tv kun je denk ik toch echt beter een paar tientjes( 2 a 3) bij leggen en de betere kopen. Ik zou dan toch eerder voor deze gaan : http://tweakers.net/pricewatch/245726/lg-32lh3300.html#tab:info Deze veegt op alle fronten de vloer aan met de medion tv en met een beetje geluk moet je die ook wel in belgie bij een keten vinden voor 400 eu of wellicht nog minder. Niet geheel onbelangrijk is dat je bij tv's ed de laatste stand van zaken wilt kopen wat betreft techniek en deze heeft als introductiejaar 2009 en heeft dus de meest recente snufjes om tot een knap beeld te komen.
Link naar reactie
online shop bieden sterke prijzen. Alleen stel ik mij de vraag " wat in geval van stukken ? Dan kan je de tv van 81 cm gaan terug zenden. In belgie zijn geen grote online shop wat maakt dat ik hier naar de elektroman moet gaan en die bied geen full hd tv's aan onder de 500 euro . Wat maakt dat er toch een verschil zit in prijs. Is dit een goede koop prijs/kwaliteit gezien ?
Link naar reactie
Tja , als je lokale elektroboer het criterium word dan word het wellicht lastig en is de aanbieding mischien het overwegen waard, of de tv daadwerkelijk de moeite waard is is lastig te zeggen, je kunt bij de aldi niet gaan kijken en de spec's zijn nou niet bepaald denderend. Het zal niet echt slecht zijn maar je kunt voor dat geld beter krijgen. Heeft de mediamarkt in Hasselt niets?
Link naar reactie
ik ga het overwegen , je kunt bij aldi toch alles terug doen zonder reden binnen 2weken. resolutie en contrast zijn toch te vergelijken met de specs van grote merken. Betekent dit dan niet dat kwaliteit hetzelfde is ? Ik lees dat medion dikwijls aan huis komt leveren wat maakt dat ze toch goede service leveren + dat ze toch prijs/kwaliteit goed zitten. Is dit volgens jullie correct ? Hebben jullie ervaring met medion of zijn het meer vermoedens of geruchten. Mij hebben ze na te melden via de hotline dat ik een defect scherm had gewoon binnen 2 weken een nieuw geleverd. Daarom dat ik wel tevreden ben. Maar toch wou ik hier eens checken
Link naar reactie
[quote:78e36be284="wouter512"]In belgie zijn geen grote online shop[/quote:78e36be284]niet bekend met Alternate? http://www.alternate.be/html/productDetails.html?artno=EL6L36 En als je een creditcard hebt, kun je ook voor geringe verzendkosten bestellen bij NL webshops zoals 4Launch. http://www.4launch.nl/shop/product/081914/lg-lcd-tv-32lh3000-32---hdmi--hd1080--zwart-
Link naar reactie
Als je de spec's van het LG voorbeeld dat ik je gaf naast die van Medion legt zie je behoorlijke verschillen. De medion is een HDready(1366x768) en geen fullHD(1920x1080), het contrast is 5000:1 ipv 80000:1 , de helderheid is 450 cdm ipv 500 cdm, de medion heeft minder aansluitmogelijkheden enz enz. Als je langs de spec's leest zie je bij de medion gewoon een apparaat van een paar generaties(jaren) geleden en de LG is up-to-date. De medion is een tv met specificaties zoals 3 a 4 jaar geleden mainstream was en juist de laatste 2 jaar is er een behoorlijke inhaalslag gemaakt op beeldkwaliteit. Van Medion zelf is niet zo veel slechts te vertellen, de service schijnt idd wel goed te zijn en problemen woren doorgaans wel adequaat opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...