Ga naar inhoud

probleem optische kabel tussen tv digitaal en receiver


Aanbevolen berichten

Ik heb een denon 1910 en wil die aansluiten met een optische kabel aan mijn tv digitaal kastje van samsung. [url]http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/samsung/index.shtml[/url] en de scart aangesloten op de tv de instellingen van de decoder staan op dolby digital. nu heb ik alles goed aan gesloten en ingesteld op de receiver optisch 1 bij input tv maar er komt niks uit. kan iemand vertellen wat ik over het hoofd zie of moet ik nog meer iets instellen om goed geluid te krijgen. de kabel en de ingang van de receiver werken wel dat heb ik nog na getest met mijn dvd speler die ook optische geluid heeft. kan iemand mij vertellen om alles zo goed mogelijk aangesloten te krijgen om het beste resultaat te krijgen. en eventueel beeld en geluid tegelijk via mijn receiver voor upscaling.
Link naar reactie
daar heb ik eerlijk gezegt niet zoveel mee te doen gehad. de tv stond op dolby digital en de uitgang gewoon op digital weet niet of ik dat nog specifiek kan instellen op pcm enz. maar ik heb het nu gewoon lopen via 2 tulp stekkertjes uit van de tv . de kabel heb ik inmiddels terug gebracht want die was tog te duur want ik zag al goedkopere voor zelfde kwaliteit. dus welleicht als ik nog een keer iets haal koop ik wel een kabel erbij en eventueel opnieuw bekijken met pcm en dolby digital maar ik denk dat het hem wel daarin zit bij jij aangeeft bedankt maar ik kan het nu niet testen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...