Ga naar inhoud

WD TV Live via netwerk niet normaal te gebruiken


Aanbevolen berichten

Ik heb begin deze week een WD TV Live gekocht en een Synology DS210J. In de DS210J heb ik 2x 1.5TB schijven gehangen in RAID 1 configuratie. De Mediaserver heb ik geactiveerd en deze werkt geweldig voor Windows XP en Windows Vista. (Laptop en PC) Dit alles hangt keurig in een bedraad netwerk. De laptop werkt als enige draadloos. De WD TV Live heb ik eerst met een USB harde schijf gebruikt en dat werkte al niet bepaald soepel. Video's worden zelden in 1x vloeiend van voor tot achter gespeeld. DVD Menu's herkent 'ie helemaal niet. En voor en achteruit spoelen leidt er geregeld toe dat 'ie random ergens begint als je op play drukt. Maar goed, erg lastig, maar ik kon nog video kijken. Via de DS210j (via netwerk dus) is het huilen begonnen. Via de mediaserver werkt het vrijwel helemaal niet. Of hij herkent het niet, of hij speelt belabberd af. Via een share is feitelijk de enige manier, maar dan is het nog belabberder dan via de USB. Is het mogelijk om mijn aanschaf te retourneren bij de winkel en geld terug te vragen? Na het lezen van allerlei forums, ben ik tot de conclusie gekomen dat de WD TV Live totaal ongeschikt is voor video weergave. (Geloof me, ik heb al alles geprobeerd. Heb vele films erop gezet, geen van deze heeft vloeiend het einde gehaald. Meestal binnen een kwartier is de ellende al begonnen).
Link naar reactie
Mediaserver toont wel video's, maar helaas geen film die start. (Mediatype niet ondersteund, check de handleiding). Terwijl via de shar deze het wel doet. Als ik de films via USB bekijk gaat het behoorlijk goed, maar via de share een stuk minder, een film stottert tijdens de weergave ca. iedere 10 minuten. Terwijl Youtube bijvoorbeeld probleemloos gaat. En als ik een film vanaf een pc bekijk (dus via de WD gedeeld op het netwerk, is de snelheid uitstekend, dus qua netwerk zelf zit het wel snor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...