Ga naar inhoud

PS3 of Xbox 360 of Media speler + Blu-ray speler


Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem. Ik loop al een tijdje rond met het idee om een media center op me TV aan te sluiten. Echter weet ik niet precies wat nu het slimste is. Een PS3, Xbox 360 of een Media speler (zoals de xtreamer) + blu-ray speler. Ik wil het eigenlijk puur gebruiken als media center (dat er een console in zit is dan mooi mee genomen maar zal het denk ik niet gebruiken). Het liefste heb ik ondersteuning gelijk voor Blu-ray ook al gebruik ik dit verlopig denk ik nog niet. Mijn grootste zorg is hoe het apparaat de bestanden van mijn NAS weer gaat geven. Namelijk ieder in de map zoals het op mijn NAS staat of alles bij elkaar gegooid in een hoofd map zoals films/muziek etc. Verder is het criteria dat er geen computer als tussen persoon moet figureren. Het moet dus NAS -> Media ding -> TV zijn. En dat die de DVD mappen met de .VOB bestanden weergeeft als een normale DVD want zoeken naar het start bestand neemt ook weer zo veel werk in beslag. Als dat wel moet zou het erg prettig zijn als de speler overweg kan met .iso files want dan zet ik het daar in om. Ik heb nu een Netgear STORA 2-bay 1TB NAS Home server wat dus als NAS figureert. Deze ondersteund DLNA en UPnP dus dat moet geen probleem zijn. Ik hoop dat jullie snappen wat mijn probleem is. Greetz Possy
Link naar reactie
PS3 valt dan af. Is zeer beperkt in het aantal bestandsformaten dat hij aan kan. Dat is als je met een PC werkt geen probleem aangezien je dan PS3 media server kan gebruiken om te streamen. Echter dat werkt niet met een NAS. Dus dan wordt het een mediacenter. Dit schijnen goede apparaatjes te zijn http://tweakers.net/pricewatch/251122/popcorn-hour-a-200.html Deze een stuk goedkoper http://tweakers.net/pricewatch/245049/western-digital-wd-tv-live-media-player.html En natuurlijk top of the line (plus een Bluray speler erin zetten): http://tweakers.net/pricewatch/241863/popcorn-hour-c-200.html Lees anders deze aanbevelingen even: http://tweakers.net/reviews/1455/2/pricewatch-gift-guide-mediaspelers.html
Link naar reactie
Als je niks met gamen hebt zou ik dat ook zeggen, maar misschien toch even [url=http://discuss.gdgt.com/sony/playstation/3/tips/PS3-Media-Server-NAS-solution-on-a-budget-/]hier[/url] kijken? [quote:0584f855f6="Arjant2"]Is zeer beperkt in het aantal bestandsformaten dat hij aan kan. [/quote:0584f855f6] ow? Ik heb er geen problemen mee verder, alleen met mkv soms. Dit is een lijst in ieder geval: [quote:0584f855f6="http://www.xbox.com/en-US/pcsetup/xboxmediafaq.htm"] The following types of media are supported when using Windows Media Center with the Xbox 360 console: Video Windows Media Video (WMV) 7, WMV 8, and WMV 9 Maximum resolution of 1920x1080 (1080p) Windows Media Audio Standard or Windows Media Audio Pro audio WMV content may be Windows Media DRM-protected MPEG-1 with MPEG-1 layer I or II audio MPEG-2 Maximum resolution of 1920x1080 (1080i) AC-3 or MPEG-1 layer I or II audio WMV Image 1 (Photo Story 1 & 2), and WMV Image 2 (Photo Story 3) Audio Windows Media Audio (WMA) 7 through WMA 9 WMA Standard content may be Windows Media DRM-protected WMA Professional WMA Professional content may be Windows Media DRM-protected WMA Lossless Windows Media DRM protected WMA Lossless is not supported MP3 Other formats that have a DirectShow decoder installed on the host computer that outputs pulse code modulation (PCM) audio[/quote:0584f855f6] [quote:0584f855f6="http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/video/filetypes.html"] Types of files that can be played The following types of files can be played under (Video). Memory Stick Video Format - MPEG-4 SP (AAC LC) - H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC) - MPEG-2 TS(H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC) MP4 file format - H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC) MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2) MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM) MPEG-2 TS(MPEG2 Audio Layer 2, AC3(Dolby Digital), AAC LC) MPEG-2 TS(H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC) AVI - Motion JPEG (Linear PCM) - Motion JPEG (μ-Law) AVCHD (.m2ts / .mts) DivX WMV - VC-1(WMA Standard V2) The following types of files can be played under (Music). Memory Stick Audio Format(ATRAC) MP3 - MPEG-1/2 Audio Layer3 - MP3 Surround MP4(MPEG-4 AAC) WAVE(Linear PCM) WMA The following types of files can be displayed under (Photo). JPEG (DCF 2.0/Exif 2.21 compliant) TIFF BMP GIF PNG[/quote:0584f855f6] Voor zover je niks met een spelletje hebt lijkt me het overbodig om een console aan te sluiten, maar als je mediacenter+blu-ray zoekt zou een playstation misschien zelfs goedkoper kunnen zijn, dus... zodoende.... :P succes verder! :wink:
Link naar reactie
[quote:ae34b83174="Dinges24"][url]http://discuss.gdgt.com/sony/playstation/3/tips/PS3-Media-Server-NAS-solution-on-a-budget-/[/url][/quote:ae34b83174] Dankje voor deze link ik keek inderdaad ook al naar de Popcorn Hour en de WD. [quote:ae34b83174="Dinges24"] Voor zover je niks met een spelletje hebt lijkt me het overbodig om een console aan te sluiten, maar als je mediacenter+blu-ray zoekt zou een playstation misschien zelfs goedkoper kunnen zijn, dus... zodoende.... :P succes verder! :wink:[/quote:ae34b83174] idd al zie ik dat je voor de Popcorn Hour C-200 ¤289 ,- neer moet leggen en de playstation 3 "slim" maar ¤255,- kost is die keuze toch snel gemaakt en voor zover ik zie speelt de playstation toch alle bestanden af die ik wil. Maar ik zal nog is bij wat vrienden gaan testen hoe mijn NAS werkt met hun playstation, xbox en popcorn hour. Vervolgens zal ik een keuze maken :P. Bijden bedankt voor je informatie. Greetz Possy
Link naar reactie
[quote:88af213be1="Dinges24"] [quote:88af213be1="Arjant2"]Is zeer beperkt in het aantal bestandsformaten dat hij aan kan. [/quote:88af213be1] ow? Ik heb er geen problemen mee verder, alleen met mkv soms. Dit is een lijst in ieder geval: [quote:88af213be1="http://www.xbox.com/en-US/pcsetup/xboxmediafaq.htm"] The following types of media are supported when using Windows Media Center with the Xbox 360 console: Video Windows Media Video (WMV) 7, WMV 8, and WMV 9 Maximum resolution of 1920x1080 (1080p) Windows Media Audio Standard or Windows Media Audio Pro audio WMV content may be Windows Media DRM-protected MPEG-1 with MPEG-1 layer I or II audio MPEG-2 Maximum resolution of 1920x1080 (1080i) AC-3 or MPEG-1 layer I or II audio WMV Image 1 (Photo Story 1 & 2), and WMV Image 2 (Photo Story 3) Audio Windows Media Audio (WMA) 7 through WMA 9 WMA Standard content may be Windows Media DRM-protected WMA Professional WMA Professional content may be Windows Media DRM-protected WMA Lossless Windows Media DRM protected WMA Lossless is not supported MP3 Other formats that have a DirectShow decoder installed on the host computer that outputs pulse code modulation (PCM) audio[/quote:88af213be1] [quote:88af213be1="http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/video/filetypes.html"] Types of files that can be played The following types of files can be played under (Video). Memory Stick Video Format - MPEG-4 SP (AAC LC) - H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC) - MPEG-2 TS(H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC) MP4 file format - H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC) MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2) MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM) MPEG-2 TS(MPEG2 Audio Layer 2, AC3(Dolby Digital), AAC LC) MPEG-2 TS(H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC) AVI - Motion JPEG (Linear PCM) - Motion JPEG (μ-Law) AVCHD (.m2ts / .mts) DivX WMV - VC-1(WMA Standard V2) The following types of files can be played under (Music). Memory Stick Audio Format(ATRAC) MP3 - MPEG-1/2 Audio Layer3 - MP3 Surround MP4(MPEG-4 AAC) WAVE(Linear PCM) WMA The following types of files can be displayed under (Photo). JPEG (DCF 2.0/Exif 2.21 compliant) TIFF BMP GIF PNG[/quote:88af213be1] Voor zover je niks met een spelletje hebt lijkt me het overbodig om een console aan te sluiten, maar als je mediacenter+blu-ray zoekt zou een playstation misschien zelfs goedkoper kunnen zijn, dus... zodoende.... :P succes verder! :wink:[/quote:88af213be1]Handig ja, dat is voor groot gedeelte XBOX360 en geen PS3... Dus even opletten. Een PS3 speelt dus maar een beperkt soort WMV bestanden af. Veel AVI's ook niet. Ligt voornamelijk aan de audio die gebruikt wordt. Het aantal formats wordt zo nu en dan uitgebreid, maar let hier wel op Lees dit maar even, dan zie je wat er ondersteund wordt zonder de verwarrende XBOX360 ondersteuning erbij: http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/video/filetypes.html
Link naar reactie
[quote:f6eba26740]Handig ja, dat is alleen een XBOX360 en geen PS3... Dus wat heb je hier aan?? Dinges24 graag even opletten, 2e keer vandaag dat je niet goed leest/verkeerd advies geeft. [/quote:f6eba26740] De bovenste is xBox 360, de onderste PS3. Staat in de titel van de quote. Ik let wel op :P Die link die jij namelijk stuurt zit in je quote... xD
Link naar reactie
Ik was mijn post al aan het aanpassen. Ik las ook eerst de volledige XBOX360 ondersteuning en daar heb je niets aan. Vraag mij af of de TS dat wel gezien heeft. Maar in ieder geval, probleem zit vooral in het audioformat die in de video gebruikt is. Ik gebruik zelf ook een PS3 maar in combinatie met PS3 Mediaserver, waarom? Omdat ik nog te vaak tegenkom dat hij bestanden niet wil afspelen rechtstreeks gestreamed. En inderdaad, met MKV's loop je ook direct al tegen problemen aan. Alles hangt een beetje af van wat voor type bestanden de TS gebruikt. Goed opletten bij wat je download. En zoals gezegd, de ondersteuning wordt steeds meer uitgebreid, het is al niet meer te vergelijken met een jaar terug. Zo heeft de toevoeging van (een bepaald type) WMA geluid al heel wat gescheeld.
Link naar reactie
[quote:1bbbf6d13b="arjant2"] Maar in ieder geval, probleem zit vooral in het audioformat die in de video gebruikt is.[/quote:1bbbf6d13b] dat is wel heel apart! ik bedoel de meeste .avi files die ik heb als film file die moet die tog gewoon afspelen want dat is divx en dat betekent tog dat het als geluid .mp3 "afgeeft"? of bedoel je de audio formaten in de video_ts map. ik ben echt een leek op dit gebeuren dus het kan zijn dat ik het verkeerd interpreteer. Greetz Possy
Link naar reactie
Het was ook niet helemaal duidelijk, geef ik toe. Mee eens. Ikzelf gebruik ook wel eens Ps3 media server, maar ik heb bijv. alle afleveringen van top gear op dvd´s staan, en die leest ie wel allemaal gewoon (gekocht btw..), maar je moet idd wel goed opletten. Mocht het dan toch niet lukken kun je altijd nog gaan re-muxen enzo. Misschien is het een goed idee om dat eerst even met alle bestanden op je nas te doen, scheelt ruimte en dan weet je zeker dat ie alles herkent. helemaal mee eens. hopelijk komt er in de volgende sysupdate weer wat meer, want 3.15 bracht niets nieuws op dit gebied... Zie verder PB
Link naar reactie
Dat komt wel vaak voor idd, maar H.264 met AC3 kan bijvoorbeeld ook. Dan zijn de video en audio op een andere manier opgeslagen in de container. [url=http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/720973]KLIK[/url] Hier vind je wat meer info daarover. staat trouwens ook [quote:8abad3581f]Yeah, PS3 is very good for video files.[/quote:8abad3581f] [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_container_formats] net als op wikipedia[/url] succes verder
Link naar reactie
[quote:0f671a8a5d="Dinges24"]Dat komt wel vaak voor idd, maar H.264 met AC3 kan bijvoorbeeld ook. Dan zijn de video en audio op een andere manier opgeslagen in de container. [/quote:0f671a8a5d]Precies, en vooral H.264 incombinatie met WMA komt regelmatig voor. En dat wordt nu precies niet ondersteund door de PS3, zoals je ziet in de lijst. Het ligt een beetje aan de bestanden die je er mee wil kijken. Blijf je bij DIVX of normale dvd's, dan is er niet zo een probleem. Ga je naar HD films kijken, dan moet je vooral erg opletten met wat je download. Ik vergiste me daar in het begin ook regelmatig in hoor, had ik een 12GB film binnengehaald, kon ik er weinig mee.
Link naar reactie
[quote:807d991fc7="arjant2"][quote:807d991fc7="Dinges24"]Dat komt wel vaak voor idd, maar H.264 met AC3 kan bijvoorbeeld ook. Dan zijn de video en audio op een andere manier opgeslagen in de container. [/quote:807d991fc7]Precies, en vooral H.264 incombinatie met WMA komt regelmatig voor. En dat wordt nu precies niet ondersteund door de PS3, zoals je ziet in de lijst. Het ligt een beetje aan de bestanden die je er mee wil kijken. Blijf je bij DIVX of normale dvd's, dan is er niet zo een probleem. Ga je naar HD films kijken, dan moet je vooral erg opletten met wat je download. Ik vergiste me daar in het begin ook regelmatig in hoor, had ik een 12GB film binnengehaald, kon ik er weinig mee.[/quote:807d991fc7] Klopt, had ik vorige week ook nog; een .mkv binnengehaald die hij niet herkende met [url]http://www.3r1c.eu/mkv2vob/mkv2vob.exe[/url] kun je hem omzetten naar iets dat ie wel snapt binnen ongeveer 1 minuut. Erg handig vond ik persoonlijk. Maar eerst even kijken wat de TS zelf wil, voordat we ver ingaan op de ps3. [quote:807d991fc7]Maar ik zal nog is bij wat vrienden gaan testen hoe mijn NAS werkt met hun playstation, xbox en popcorn hour. Vervolgens zal ik een keuze maken . [/quote:807d991fc7]
Link naar reactie
Zo ver ik dus zie hoef ik me nergens zorgen om te maken. Aangezien mijn computer geen HD aan kan met afspelen download ik dat nooit. Ik zou het alleen gebruiken voor in de toekomst en dan puur als ik een film huur ofzo. Want voor 10gb kan ik veel meer series/films opslaan in .avi formaat :P en dan gaat kwantiteit toch voor kwaliteit :P Greetz Possy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...