Ga naar inhoud

Canal Digitaal --> HTPC


Aanbevolen berichten

Beste CT'ers, Ik heb hier thuis een mediacenter met een FloppyDTV-S2 erin, maar ik ben daar 100% ontevreden over. Vaak is de Floppy het signaal kwijt en nog vaker krijg ik de melding 'beeld is gecodeerd'. Het in/uithalen van de CAM verhelpt het probleem wel, maar dat ga ik niet elk half uur doen. Daarom had ik het volgende bedacht, en ik wil graag weten of dit haalbaar is, en zo ja met welke set-top box? 1. Signaal wordt opgevangen door satteliet en in de meterbox gesplitst (bijzaak) 2. Signaal arriveert bij PC en gaat daar in een gecertificeerde Canal Digitaal tuner 3. Signaal gaat vanuit bovenstaande tuner de PC in, maar dus wel [b:e422e3d9e7]ongecodeerd[/b:e422e3d9e7]! (Liefst met gewone sat. kabel, zoals die ook de tuner in gaat). 4. Wij kijken tv via de geweldige media center interface, en kunnen dus ook opnemen/foto's kijken en uitzending gemist etc. gebruiken. Nou is dus de vraag of de samenwerking tussen 2 en 3 mogelijk is. Een losse tuner dus, die het beeld alvast 'voorkauwd' zodat de PC het ongecodeerd ontvangt. Alvast héél erg bedankt voor jullie hulp! Torrentus
Link naar reactie
De oplossing is een dreambox ;) Deze settopbox draait op het linux besturingssysteem en heeft een ethernetaansluiting met een tal van mogelijkheden waaronder het streamen van video over lan. Het beste kun je dan een dreambox nemen met een ingebouwde harddisk. De beeld en geluidskwaliteit zijn bijzonder goed(ook weer via de pc terug naar de tv). Een dergelijke stream is natuurlijk ook op te nemen en er zijn zat programma's die dat kunnen. Het is mij zelfs al gelukt om het signaal van de satelliet via mijn pc door te streamen naar het internet en vervolgens de stream te bekijken op mijn mobieltje en het werkte nog goed ook!!! Nog een leuk geintje van de dreambox is dat je daarmee ook weer multimediabestanden vanaf de pc weer naar de tv kan streamen. Je kunt er letterlijk alle kanten mee op en ik denk dat dat de decoder is die je zoekt. [u:b86e23956f]Kleine waarschuwing:[/u:b86e23956f] Als je 2 dreamboxen in je huis hebt, dan kun je ook via het netwerk je smartcard delen en op die manier druk je weer de kosten wat. Maar als dat truukje over het thuisnetwerk werkt, dan is het een kleine stap en het werkt dus ook via het internet en zo zou je in principe je kaart kunnen delen met je vrienden die ook een dreambox hebben. Nadeel is je hiermee een misdrijf begaat en als je wordt betrapt daar ook zwaar voor vervolgd wordt. Voor dit misdrijf staat doorgaans een torenhoge boete of een celstraf, begin er dus niet aan ook al is de verleiding groot, dit wordt heel zwaar bestraft!!! De dreambox is geen illegale decoder, dat je er illegale dingen mee kunt is de verantwoording voor diegene die zich ermee bezig houden. De dreambox ondersteund(afhankelijk van de software die erop geinstalleerd staat) alle coderingstypen, ook Seca Mediaguard, het systeem waarmee canal digitaal werkt en als je gewoon je kaart gebruikt, dan wordt deze ook gewoon geupdate enzo. De dreambox is net als elke andere decoder, alleen heb je meer in eigen hand(je kunt ook je eigen OSD(on screen display) ontwerpen en je hebt zelfs de vrijheid om de display op het apparaat zelf in te vullen enzo(al moet je hier in het begin nog niet aan denken)) en meer mogelijkheden. Ik raad een dreambox met harde schijf aan, er gaat een wereld aan nieuwe mogelijkheden voor je open.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...