Ga naar inhoud

Meerwaarde multi mediaspeler ?


Aanbevolen berichten

Misschien een domme vraag! Maar goed.....Ik begrijp het nut van een multimediaspeler niet zo goed! Wat is nu de meerwaarde van een multimediaspeler? Zo heb ik een laptop met een HDMI uitgang....die kan ik toch in principe aansluiten op de HDMI-ingang van de TV? En dan gewoon via de pc streamen en dan via HDMI weergeven op de TV? Of kan dat niet? Graag jullie reacties? Jan
Link naar reactie
Er kunnen verschillende redenen zijn om voor een mediaspeler te kiezen. Ik heb ooit eens het idee gehad, om mijn desktop pc met de tv te verbinden. Ik had uitgerekend dat ik ongeveer 10 meter kabel nodig was. Dat betekende 10 meter videokabel en 10 meter kabel voor het geluid. Om goede kwaliteit te hebben ging het aardig in de centen lopen dat het de moeite loonde om een stand-alone dvd-speler aan te schaffen. Je laptop via HDMI op de tv aansluiten is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Link naar reactie
Jan,misschien zie ik het te simpel,maar een losse mediaspeler kan vaak hogere resoluties aan.Het voordeel is natuurlijk ook dat je op je laptop gewoon de dingen kunt doen die je gewend bent.Streamen vanaf een laptop belast je systeem.Gezien de prijzen van de harde schijven heb je tevens een relatief goedkope manier om je data/films/muziek om op te slaan.Let wel,dit geldt voor mediaspelers met inbouw mogelijkheid voor een HDD.Mijn conclusie is dat een externe mediaspeler een uitbreiding is t.o.v. je PC of laptop.
Link naar reactie
Het is wel zo dat je je laptop niet permanent aan de tv laat hangen, lijkt me. Ben persoonlijk niet zo'n voorstander van het te vaak in- en uitpluggen van stekkers en kabels. Dat leidt uiteindelijk tot onnodige slijtage aan de aansluitingen, waardoor je slechter contact gaat creeëren (op den duur) Een mediaspeler sluit je gewoon permanent aan en verbind deze op een netwerk (zij het bedraad, dan wel draadloos). Daarbij nog eens het max opgenomen vermogen van ongeveer 10-20 watt incl. interne HDD. Meestal zit er ook wel een torrent of nieuwsserver client erbij. Als ik dan kan kiezen om de mediaspeler het downloadwerk te laten doen of de pc, dan weet ik het wel. Ook kunnen de meeste mediaspelers dts-audio downmixen naar een stereosignaal.
Link naar reactie
Wij hebben hier een Western Digital Media Player achter onze TV. Wij keken ook eerst gewoon films op DVD. Dat is leuk om een paar DVD's te kopen en te kijken, Dan begin je te downloaden en te branden en kost het je wel aardig wat lege DVDs die je niet meer gebruikt nadat je ze hebt bekeken. Nu hebben we dat kastje met een 2,5 inch 500GB hardeschijf die we zo kunnen aansluiten op een PC om er even een film op of af te gooien. Hij speelt alles perfect af. Onze TV kan maximaal 1080i aan en 720p, maar het kastje ondersteunt volledig 1080p en stuurd alles perfect door de HDMI kabel zowel video als audio. Het heeft ons nooitwat te wensen over gelaten.
Link naar reactie
Allemaal leuk en aardig, maar een goede laptop kan evenveel zo niet méér dan een mediaplayer. Het enige voordeel van een mediaplayer is dat je het kastje en kabels gewoon netjes weggewerkt in de kast kan zetten bij je tv en als je een netwerkkabel daar hebt, je eenvoudig films kan overzetten van je pc naar de harde schijf van je mediaspeler. Als je geen netwerkkabel hebt bij je tv dan kan je net zo goed je laptop gebruiken, want dan loop je nog steeds heen en weer te slepen met je mediaplayer om er films op te krijgen. Als je een mediaspeler hebt zonder harde schijf heb je er eigenlijk niet zo veel aan, streamen van HD materiaal kan, maar 1080P films streamen blijkt in de praktijk nog steeds erg lastig met de huidige technieken.
Link naar reactie
[quote:dbd2a7db88="R Verheijde"]En daarbij, de mediaspelers kunnen in de regel ook met veel audioformaten overweg. Neem bijv. ogg, mp3, wma, flac (om maar een paar veel voorkomende codecs te noemen)[/quote:dbd2a7db88]En een laptop kan dat niet??? Kwestie van codecs installeren... Sterker nog, bijna elke mediaplayer heeft wel een beperking in formaten, dan wel audio, dan wel video, of gedoe met ondertiteling en die kunnen alleen opgelost worden met firmware updates als die er komen. PC's/laptops daarentegen is het een kwestie van codecs installeren. Dus zonder alle mediaplayers nu direct af te schieten, ik ben er zelf nog steeds niet geheel van overtuigd.
Link naar reactie
En er komt een nieuwe generatie Media Players eraan dit jaar, (o.a Intel doet nu ook mee), die nog krachtiger zal zijn. Deze dingen worden gemeegoed binnen afzienbare tijd. [url]http://www.plasma-discounter.nl/media-streamer/yuixx-media-streamer/conceptronic-yuixx-art-115707.htm[/url] [url]ftp://download.intel.com/design/celect/downloads/30733201.pdf[/url] [url]http://www.engadget.com/2010/01/05/intels-ce-3100-finally-gets-a-shipping-partner-in-yuixx-media-p/[/url]
Link naar reactie
Wordt wel mondjesmaat gedaan, alleen vaak met zeer beperkte functies en ondersteunende formats. Zo kan mijn Philips tv bepaalde formats direct afspelen vanaf mijn pc. Een probleem zal denk ik zijn dat deze chipsets weer ruimte in beslag nemen en toch wel flink wat warmte genereren. Iedereen wil tegenwoordige plattere tv's en de ruimte is er simpelweg niet in zo een megaplatte tv. Daarbij is het denk ik ook een commercieel plaatje. Veel mensen zien een tv als een tv. Bouw daar een mediaplayer in en je bent al snel 100 euro duurder uit. Probeer dat eens te verkopen... Daarbij komt nog eens dat het in veel landen niet toegestaan is om te downloaden en dat dat in de toekomst waarschijnlijk alleen maar in meer landen zal zijn. Daarmee wordt de markt voor mediaplayers direct geraakt, want waarom zou je een mediaplayer nemen als je amper nog kan downloaden?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...