Ga naar inhoud

Aansluiten Bose Lifestyle v20 / Digitenne


Aanbevolen berichten

Hallo daar, Even geleden heb ik een nieuwe TV en een Home Cinema Set gekocht. [b:4f5864a2f4]TV:[/b:4f5864a2f4] [url=http://www.consumer.philips.com/c/televisie/9000-led-pro-serie-40-inch-1080p-full-hd-digitale-tv-40pfl9704h_12/prd/nl/nl/]Philips 9000 LED Pro-serie LCD-TV[/url] [b:4f5864a2f4]Home Cinema Set:[/b:4f5864a2f4] [url=http://www.bose.nl/NL/nl/home-entertainment/home-cinema/premium-component-based-systems/ls-v20/index.jsp]Bose LIFESTYLE V20[/url] Ik heb het nu al een tijdje aangesloten maar nog niet op de juiste manier. De apparaten die er nu aan zitten zijn: [b:4f5864a2f4]-[/b:4f5864a2f4] Decoder van Digitenne [b:4f5864a2f4]-[/b:4f5864a2f4] DVD speler De DVD speler wordt eerdaags vervangen door een Blu-Ray speler. Omdat die Blu-Ray speler er nog niet was heb ik de twee apparaten nu nog met scarts op de TV aangesloten. (geluid gaat wel via Bose) Het is natuurlijk de bedoeling dat de draden van de DVD (straks Blu-Ray) en Digitenne naar mijn Bose lopen en van mijn Bose via een enkele HD-Kabel naar de TV. Nu zal dat met een Blu-Ray speler geen probleem zijn omdat daar een HD-uitgang op zit en ik hem daarmee aan de Bose kan aansluiten. Het probleem zit hem in de aansluiting van de Digitenne Decoder. Daar zit namelijk geen HD-uitgang op, slechts 2 Scarts en een Gele Tulp kabel. Ik heb het al eens eerder aangelsloten op deze manier: [i:4f5864a2f4][b:4f5864a2f4]Digitenne[/b:4f5864a2f4][/i:4f5864a2f4] [b:4f5864a2f4]>[/b:4f5864a2f4] Gele Tulp Kabel [b:4f5864a2f4]>[/b:4f5864a2f4] Bose [b:4f5864a2f4]>[/b:4f5864a2f4] HD-Kabel [b:4f5864a2f4]>[/b:4f5864a2f4] TV Het probleem toen was dat af en toe het beeld op groen sprong en na een seconde of 5 weer normaal beeld gaf. Toen heb ik de scarts weer aangesloten en het probleem was weg. Hoe kan ik dit het beste aansluiten? Fotos van de aansluitingen: TV [img:4f5864a2f4]http://i45.tinypic.com/ac8old.jpg[/img:4f5864a2f4] Bose [img:4f5864a2f4]http://i47.tinypic.com/286zvr7.jpg[/img:4f5864a2f4] Digitenne [img:4f5864a2f4]http://i49.tinypic.com/whdym8.jpg[/img:4f5864a2f4]
Link naar reactie
Ik denk dat je het beste de dvb-t decoder in de tv kan gebruiken en de losse digitennekast een schop geven. Je pakt dan een paar vliegen in 1 klap: beter beeld want geen kabels, geen video vertraging als je de hdperfectpixel optie ed aanzet, 1 afstandbediening minder op de koffietafel enz enz. Als je al je videosignalen via 1 kabel naar de tv voert verlies je overigens de mogelijkheid om per video bron de beeld instellingen aan te passen. Als je zo'n tv optimaal wilt laten presteren zou je voor bv bluray andere beeld instellingen moeten gebruiken dan voor bv dvd of een gamecomputer. Dat kan bij deze tv's per aansluiting, dus hdmi1, hdmi2, hdmi3,scart1,scart2 enz kun je elk apart voorzien van hun eigen instellingen. Voor 1 ingang meerdere beeldinstellingen opslaan in een soort van voorkeuzelijst is helaas niet mogelijk. Specifiek: er heerst een beetje een "oorlog" tussen tv fabrikanten die geen knappe audio apparatuur( de populaire merken) maken en audio apparatuur fabrikanten die geen tv's maken omtrent welke van de twee apparaten als "centrale" zou moeten fungeren. De tv fabrikanten zien het liefst de tv als centrale omdat je zo per videobron de instellingen kunt optimaliseren en vooral de videovertraging(tov de audio) kunt opheffen doordat alle twee de signalen door 1 apparaat lopen. Video vertraging? door de enorme rekenkracht van moderne tv's om het beeld te verbeteren treed er een neven effect op; de video word uitvoerig bewerkt en daar is tijd voor nodig terwijl de audio vrijwel ongeschonden door de tv loopt, tegen de tijd dat videobeeld nummer 1 op het scherm staat is de audio al veel verder in tijd en treed er dus de-synchronisatie op, de video loopt achter op het geluid, je hoort dus eerst iemand wat zeggen en ziet dan pas de lippen bewegen. Sommige audio apparatuur heeft daarom een instelling om deze de-sync recht te trekken zodat audio en video weer in de pas lopen, je voert een waarde in milliseconden in, kijkt of het klopt en past evt de waarde nog verder aan tot het wel klopt. Nadeel daarvan is dat indien je bv omschakelt van digitennedecoder naar bluray en in de tv de perfectpixel optie in een andere stand zet omdat dat een beter beeld geeft je de de-sync weer terug krijgt omdat de perfectpixel optie sneller of langzamer gaat werken waardoor je in de audiocentrale weer de de-sync moet aanpassen om de boel kloppend te krijgen en zo blijf je aan het kloten. HDMI versie 1.3a zou daar een eind aan moeten kunnen maken omdat via de hdmi kabel sinds versie 1.3a ook de-sync informatie kan worden verstuurd en dus de apparaten onderling kunnen communiceren en het probleem on-the-fly oplossen. Je tv is iig HDMI v1.3a of de bose dat ook is weet ik niet.... (mooi spul he! die moderne techniek :cry: ) Mocht je toch je digitenne decoder willen behouden dan kun je beter niet de gele tulp gebruiken want die bied de laagste kwaliteit. De digitenne decoder stuurt ook RGB/YUV en (ik dacht,weet niet zeker!, lees de manual van de decoder)S-video uit over de scart aansluiting, RGB/YUV is de beste kwaliteit en dan S-video, je zou dan dus een adapter moeten aanschaffen van scart ---> rgb/yuv-uit of scart ---> S-video-uit en daarmee aansluiten op je bose. Vergeet ook niet om dan in het menu van de digitenne decoder de uitgang op rgb/yuv of s-video te zetten (menu/systeeminstellingen/av instellingen/video uitgang) Ik wil zelf zo'n tv kopen maar dan de 46" of 52" variant zodoende heb ik me een beetje in de materie verdiept. Als ik het goed heb begrepen heb je aanvullend een CI common interface adapter nodig waar dan je digitenne kaartje in gaat. Er is op tweakersnet in het forum een philips tv topic over de 9000 serie waar veel philips fanaten samenkomen die je waarschijnlijk van de hoed en de rand kunnen vertellen; http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1387832 Het groene beeld flikker probleem heb ik dacht ik wat over gelezen in 1 van de oudere draadjes: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1371555/0 maar mogelijk word het veroorzaakt doordat je de digitenne decoder niet in het menu op de juiste uitgang hebt gezet? Even off/on topic: hoe is je beeld met digitenne? want ik ben hetzelfde van plan alhoewel iedereen me voor gek verklaart om een fullhd tv van meer dan 40" te voeden met digitenne maar ik wil dit toch echt gaan doen.
Link naar reactie
[color=red:0d4dd4aef5][b:0d4dd4aef5]EDIT:[/b:0d4dd4aef5][/color:0d4dd4aef5] Ik moet er nog wel even bij zeggen dat ik in het buitengebied woon in Gelderland en dat ik van digitenne maar 50% ontvangst heb en 0% kwaliteit. Bedankt voor je reactie, wat een hoop informatie ;) Erg welkom. Ik kijk die threads even na en hoop dat ik aan de hand daarvan het spul goed krijg. Digitenne beeld is matig. Ik kan er prima mee leven maar het laat hier en daar te wensen over. Ik heb wel eens ergens gehoord dat je voor Digitenne max 88cm kon nemen om mooi beeld te houden. maar dat was te klein :P Je hoort nog als ik wat verder ben. Greetz,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...