Ga naar inhoud

Dvdbrander leest wel, Thuis dvdspeler niet meer !


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum en hoop hier de oplossing te vinden voor een nieuw probleem voor mij. Ik heb al jaren computers en brand daarmee zowel films als muziek. Ongeacht welke dvd/cd's in ook gebruik had ik nooit geen problemen om gebrande films of muziek af te spelen in mijn home cinema set, deze ondersteund +r en -r alsmede mp3. Nu heb ik sinds kort een notebook aangeschaft, een Compaq Presario CQ71-320ED. Het branden verloopt prima, geen foutmeldingen ofzo, ook het afspelen op de notebook gaat prima, echter op mijn home cinema set ziet en leest hij niets meer. Aan het branderprogramma ligt het niet, ik werk nog steeds met dezelfde Nero 9 versie die op mijn desktop wel werken. Als ik dezelfde films of muziek met mijn desktop brand dan worden ze wel gelezen en afgespeeld op de home cinema set, echter niet wanneer ik dezelfde procedure herhaal op de notebook. Ik heb 2 uur met de helpdesk van Compaq gebeld en online alles nagekeken, alles was goed en stond goed ingesteld, daar was ik trouwens ook van uitgegaan want ik had alles gecheckt. Misschien kent iemand het probleem en de oplossing. De dvd's zijn goed, de kopieen ook want ze werken wel als ik mijn desktop gebruik. De notebook is nieuw en leest zelf alles wat ik ermee brand. De cd/dvd's worden netjes afgesloten na het brandproces en de t.o.c. staat er dus op. Misschien niet onbelangrijk om te vermelden, de op de notebook gebrande dvd/cd's worden wel gelezen in de brander van mijn desktop maar niet in de dvdplayer van mijn desktop, zelfde probleem dus als het home cinema verhaal.
Link naar reactie
Het zal een heel gevecht worden maar je kunt gaan proberen een firmware update voor je notebook brander te vinden. Laptop/pc fabrikanten zijn doorgaans echter niet zo voortvarend wat betreft firmware updates voor zoiets als een brander en het zal me ook niet verbazen als blijkt dat er geen update bij compaq is. Er zal waarschijnlijk wel een update zijn van de fabrikant van de brander (vaak LG of Lite-on) maar als compaq het niet nodig vind/te duur om zo'n dergelijke update bruikbaar te maken voor jouw laptop dan komt hij er niet. Maak niet de fout door de brander met een update van bv. LG te flashen, dat gaat niet goed. De update MOET van Compaq komen. Dan blijft alleen nog de optie om over te stappen op een ander merk schijfjes, kennelijk levert de combinatie van de brander en jouw merk schijfjes geen goed resultaat, dat is op zich niet schokkend en komt wel vaker voor, de schijfjes zijn goed en de brander ook maar ze kunnen niet goed samen werken waardoor het gebrande resultaat slecht leesbaar is. Jolo's tip hierboven kan je idd ook nog helpen en je kunt indien je het kan instellen , nog rommelen met de optie "booktype setting" alhoewel ik betwijfel of een oem brander in een laptop die instelling heeft. De booktype setting is een sleutel op de dvd waaraan de lezer kan herkennen wat voor soort dvd het is dvd-r/dvd+r/dvd-rom, door de setting op dvd-rom te zetten verhoog je de compatabiliteit maar zoals gezegd heeft niet iedere brander de optie. De brander kan toch ook nog gewoon defect zijn en als een ander merk dvd's het probleem niet oplost kom je daar voor mijn gevoel toch wel op uit want een moderne laptop hoort niet een dergelijk probleem te geven vooropgesteld dat je een gewoon regulier merk en type schijfjes gebruikt en niet een wazig merk gekocht op een beurs oid.
Link naar reactie
Ja alvast bedankt voor jullie reacties. Ik heb echt alles al geprobeerd, deze brander ondersteund maar 8 speed voor dvd's, ik heb zelfs al 2 speed geprobeerd, dan nog, het is een splinternieuwe notebook. Volgens de helpdesk van Compaq waarmee ik 2 uur lang testen heb gedaan is de brander goed. Als ik de video-ts bestanden 1 voor 1 sleep dan gaat het wel, echter dit is erg omslachtig als je een 1 op 1 kopie wilt maken en volgens mij ook niet nodig, het hoort gewoon te werken. Het rare is nogmaals, dat ik alles wat ik met de notebook brand ook in de notebook kan lezen en afspelen, echter niet in de home dvd player en niet in andere dvd players, ook niet die in een willekeurige pc zitten. Branders in pc's daarintegen lezen hem wel weer. Ik zou idd ander merk schijven kunnen proberen, dat heb ik dus nog niet gedaan, in brand al jaren op Platinum Plus schijven, dvd+r van 4,7 gb. Ik zoek al dagen forums af of dit probleem bij anderen ook voorkomt en wat de remedie hiervoor is. Vandaag ga ik een paar andere schijfjes halen om te kijken wat er dan gebeurt. Tot die tijd wil ik graag iedereen bedanken voor het meedenken en de tips, ze zijn altijd welkom en misschien zit er een gouden tip bij :D . Nogmaals bedankt allen. Gr. Mosko
Link naar reactie
Platinum gebruikt schijven van meerdere fabrikanten. Die hebben niet altijd een gelijke kwaliteit. Als je nieuwe schijfjes wil proberen neem dan schijfjes van Verbatim of JVC (Taiyo Yuden). Dit zijn de betere schijfjes die je kan krijgen. http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=12814 http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=6556 Heb je ook de booktype settings aan kunnen passen? Kan je in het brandprogramma aanpassen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...