Ga naar inhoud

HDMI geeft geen geluid en slecht beeld


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb gisteren een nieuwe videokaart (Asus ati 4450 1024mb)met een hdmi uitgang in mijn HTPC gezet. PC verbonden met mijn LCD-tv en ik krijg wel beeld maar geen geluid. De kwaliteit van het beeld valt me tegen, de letters in Windows zijn waziger maar met films heb je daar geen last van. In de oude situatie met gewoon vga aansluiting, heb ik geluid op de tv via de geluidsuitgang op de pc naar de ingang op de tv. Volgens mij schakeld mijn Toshiba lcd-tv, als ik kies voor hdmi, al het geluid uit dat niet via de hdmi binnen komt. Waarom zou ik via mijn hdmi-kabel geen geluid krijgen? Heb ik een slechte hdmi-kabel? Het beeld viel me ook al niet mee. De hdmi-kabel was trouwens duur zat. Carmen.
Link naar reactie
Waarschijnlijk zal je nog in je audio opties aan moeten geven dat het geluid geregeld moet worden door de audiocontroller op de videokaart. Nu zal het nog afgehandeld worden via de audiocontroller op je moederbord. Onderstaande link gaat dan wel over een Sapphire kaart, maar het geeft je wel een indicatie waar je het kan instellen: http://www1.sapphiretech.com/us/productfiles/Catalogue_HDMI_Sound_output.pdf Het slechte beeld zal te maken hebben met een resolutie instelling. Even in je properties kijken van de drivers.
Link naar reactie
Je had gelijk met het geluid, het is dat de tv niet op hdmi was ingesteld op de pc. Lullige is nu wel dat met films kijken nu weer niet over de versterker gaat, die speelt nu alleen muziek :cry: Ze staan nu beide ingeschakeld maar het groene vinkje is toch de baas. Ik draai nu de max resolutie voor mijn hd-ready (iets van 13**x7**) met de resolutie verlagen gaat het niet beter worden denk ik. Bedankt voor je antwoord. Carmen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...