Ga naar inhoud

DVD speler/brander in laptop kapot?


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen, Mijn DVD speler doet de laatste tijd erg raar. Als ik er een dvd in doe, dan duurt het wel even voordat hij de dvd pakt. Ook hoor je steeds een gekraak! Sommige games pakt de speler zelf niet eens! Gisteren wilde ik een dvdtje branden. Ik gebruik hierbij DVD flick. Alles gaat goed, en dvd flick zegt dat de DVD is gebrand. Maar ik druk de 'gebrande' dvd in onze dvd speler, en die zegt dat er niks op de schijf staat. Ik denk dan dat ie stuk is, maar misschien moet er een update komen van de driver.. Hoop trouwens niet dat ie stuk is. Van asus zou je toch wel kwaliteit verwachten. Laptop is 1,5 jaar oud... Ik hoop dat jullie raad voor mij hebben! Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:a964136f3e="benbullo"]Mijn DVD speler doet de laatste tijd erg raar. Als ik er een dvd in doe, dan duurt het wel even voordat hij de dvd pakt. Ook hoor je steeds een gekraak! Sommige games pakt de speler zelf niet eens! [/quote:a964136f3e] Heb je dit alleen met zelf gebrande CD/DVD-/+R(W)'s? Of ook met fabriek geperste CD/DVD's? [quote:a964136f3e="benbullo"]Gisteren wilde ik een dvdtje branden. Ik gebruik hierbij DVD flick.[/quote:a964136f3e] Heb je dit ook met andere brand-applicaties geprobeerd? Ook een applicatie met de optie:"Verify written data"? Verder zou je de kwaliteit van CD/DVD's kunnen testen via applicatie [url=http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Rip-Other-Tools/Nero-CDDVD-Speed.shtml]Nero DiscSpeed 5.0.1.250,[/url] via optie ScanDisc. Ook zou je nog kunnen checken, of asus diagnostische software beschikbaar heeft gesteld, om onder andere de DVD speler/brander te kunnen testen. [quote:a964136f3e="benbullo"] Hoop trouwens niet dat ie stuk is. Van asus zou je toch wel kwaliteit verwachten. Laptop is 1,5 jaar oud[/quote:a964136f3e] Als deze vaak gebruikt is, zou het wel kunnen. De IBM/Lenovo R61i laptop uit mijn onderschrift is ongeveer 1 jaar en 4 maanden oud. Ik begin toch al enig kwaliteit achteruitgang te merken met de DVD speler/brander. Ik merk dat ik die niet meer op maximale snelheid kan branden. Dan mislukt de optie:"Verify written data".
Link naar reactie
Dat gekraak hoor je alleen bij DVD's. Ik heb er zojuist een echte cd erin gedaan en deze werd zo afgespeeld. Ik druk er een film in, uit de winkel, en hier begint ie te kraken en te doen. En speelt ie niet af! Wat voor brandprogramma kan ik dan gebruiken met de optie verify written data? Ik ga nog even opzoek naar software om de speler te testen! Naja wat is vaak. Ik heb nu iets van 10 filmps gebrand. Niet veel gebruikt dus! Kan het zijn dat ik drivers moet updaten? Heb al gezocht op asus site, maar daar zijn er teveel van :| Gracias!
Link naar reactie
Heb wat gegoogeld en met behulp van fresh diagnose [url]http://www.freshdevices.com/dvd.html[/url], ben ik erachter gekomen wat mijn DVD speler is. Een samsung dus? Er stond een link om de driver te updaten. Firmware?? Deze ben ik nu aan het downloaden... EDIT: Volgens de samsung site is er geen firmware update voor mijn rom speler:S Hier gegevens over mijn optical drive Device Name: TSSTcorp CDDVDW TS-L632H ATA Device Manufacturer: Toshiba Samsung Storage Technology Model: TSSTcrop CDDVDW TS-L632H Revision: AS02 Device Type: DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM Drive Interface: IDE/ATAPI
Link naar reactie
[quote:3c0a7ba8d3="benbullo"] Wat voor brandprogramma kan ik dan gebruiken met de optie verify written data? [/quote:3c0a7ba8d3] Je zou kunnen checken of er iets bruikbaars staat tussen deze brand applicaties op http://www.top4download.com/free-free-data-disc-burner/ [quote:3c0a7ba8d3="benbullo"] Ik heb nu iets van 10 filmps gebrand. Niet veel gebruikt dus! [/quote:3c0a7ba8d3] Inderdaad. Maar ook de hoeveelheid stof in huis kan invloed hebben. Of als er gerookt wordt bij de laptop. Je zou eventueel ook nog een Laser lens cleaner kunnen proberen. Ikzelf heb dat geprobeerd met een Philips Laser lens cleaner. Alleen ben ik (nog) niet overtuigd, dat het helpt.
Link naar reactie
[quote:0ad546d833="benbullo"]Ik denk dan dat ie stuk is, maar misschien moet er een update komen van de driver.. Hoop trouwens niet dat ie stuk is. Van asus zou je toch wel kwaliteit verwachten. Laptop is 1,5 jaar oud... [/quote:0ad546d833] Asus levert opzich hoge kwaliteit vind ik. Er kan natuurlijk altijd iets stuk gaan. Je hebt geluk dat je geen Acer, HP etc hebt want dan had je maar 1 jaar garantie. Asus geeft 2 jaar, daar kan je gebruik van maken.
Link naar reactie
Hmm het is geen geluk, want wist wel dat Asus voor goeie kwaliteit gaat. In HP computers zitten ook moederborden van asus toch? :$ En die optical driver is dus van samsung, en dus niet van asus. Maar heeft iemand goeie ervaringen met een lens cleaner?? Misschien werkt dit wel, omdat cd's zo worden afgespeeld en dvd daarentegen niet!
Link naar reactie
[quote:cfb792507a="benbullo"]Hmm het is geen geluk, want wist wel dat Asus voor goeie kwaliteit gaat. In HP computers zitten ook moederborden van asus toch? :$ [/quote:cfb792507a] Doelde met geluk meer op de garantie van Asus. Die is twee jaar en die van een hoop andere merken 1 jaar. En aangezien je laptop 1,5 jaar oud is heb je nog een half jaar garantie.
Link naar reactie
[quote:66be34574b="benbullo"] Heeft iemand goeie ervaringen met een Lens Cleaner gehad? [/quote:66be34574b] Ik denk dat je het beste even kunt kijken, welke Lens Cleaners ze in de plaatselijke computerwinkels verkopen. Noteer daarvan het merk/type en prijs. Zodat je deze eventueel hier kunt vragen, of er één te prefereren is boven de andere. Zelf ben ik nog steeds bezig met die Philips Laser lens cleaner. Die heb ik voor een tweede maal in mijn laptop DVD speler/brander gedraaid. Ik heb daarna een CD-RW en DVD+RW getest met Lenovo ThinkVantage Toolbox. Ze kwamen beide goed door de schrijf test heen. Maar dat wil nog niet zeggen, dat die Philips Laser lens cleaner goed is. Er zijn nog meer testen, die ik zou kunnen doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...