Ga naar inhoud

Gebrande Double Layer Dvd speelt niet af in DVD speler


Aanbevolen berichten

Ik probeer sinds kort ook double layer dvd's te branden via Ashampoo 2009. Ik werk onder windows XP (SP3) en ondervind nooit problemen met gewone dvd's. De Blue-ray speler en ook de dvd speler van de kinderen herkent de schijf niet als afspeelbare dvd. Binnen Ashampoo is het gewoon mogelijk DL te branden en het brandprogramma geeft dan ook aan dat de schijf goed is. Dit terwijl de gewone dvd dan geweigerd is ivm te groot bestand (6 Gb) om te branden. De brander is een TSSTcorp DVD-ROM SH-D162C. De PC speelt hem via Cyberlink wel af?? Wat kan de reden zijn van het niet afspelen op de TV. ?
Link naar reactie
Soms wil het weleens gebeuren dat een schijf succesvol gebrand wordt, maar geen enkele speler hem wil lezen behalve de brander zelf. Ik heb dit zelf ondervonden met Samsung 4x dvd+r. De dvd's lijken goed gebrand, maar geen enkele dvd-speler hier in huis wil ze lezen. Samsung dvd+rw schijfjes daar in tegen branden wel goed. Je kunt een ander merk dvd's proberen. Nu heb ik geen ervaring met DL, maar gewone Platinum dvd's doen het bij mij goed. Een andere mogelijkheid is om de firmware van je brander te upgraden. Firmware is een stukje software wat in de brander zit. Deze kun je downloaden op de site van de fabrikant van je brander. Soms worden er door een firmware upgrade weer meerdere merken cd/dvd media ondersteunt. TSST Corp staat overigens voor Toshiba Samsung Storage Technoloy Corporation.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...