Ga naar inhoud

Apple Ipod en Windows Media Player


Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren MP3-spelers, die ik beheer met Windows Media Player. Werkt perfect en simpel! Nu kregen vrienden van me een Apple Ipod Nano en vroegen me daarmee te helpen. Ik wist dat Apple eigenzinnig is en alléén MP3-bestanden wil registreren, maar is het inderdaad onmogelijk om de muziekcollectie te beheren met WMP en kan dat uitsluitend met Itunes? De gever van de Ipod had alvast wat muziek erop gezet en daarmee de Ipod gekoppeld aan Itunes op zijn pc. Kan de Ipod zonder dat de inhoud wordt gewist aan hun pc worden gekoppeld?
Link naar reactie
[quote:961e4bb0ea="Colombe"]Kan de Ipod zonder dat de inhoud wordt gewist aan hun pc worden gekoppeld?[/quote:961e4bb0ea] Ja waarom niet;)? [quote:961e4bb0ea="Colombe"]is het inderdaad onmogelijk om de muziekcollectie te beheren met WMP en kan dat uitsluitend met Itunes?[/quote:961e4bb0ea] Ben bang van wel, je kunt wel gewoon mp3 importeren in itunes natuurlijk. Overigens zit het probleem hem meer in het feit dat de nano standaard geen mp3 speler is, als je niks aanpast in itunes speelt een heel ander formaat af (redelijk onhandig wat mij betreft, kijk maar eens in itunes bij de eigenschappen van een liedje).
Link naar reactie
[quote:7ecef0963f="cHiLlaH"]Dit is niet waar. Ipod's zijn wel degelijk zonder itunes te gebruiken.. Een goed voorbeeld hiervan is sharepod: http://www.getsharepod.com/ Benadert de ipod als een externe harde schijf... Via windows verkenner playlisten en liedjes erheen slepen.. Grtz[/quote:7ecef0963f] Vind het geen goed voorbeeld want de poster vraagt naar het beheren van zijn ipod via windows media player, niet of het buiten itunes mogelijk is. Er is geen native ondersteuning in WMP voor ipod. Dus je reactie is een beetje vreemd. Ben overigens wel ooit een softwarepakket tegengekomen met een soort pluginfunctionaliteit, maar ziet er altijd een beetje twijfelachtig uit (incl twijfelachtige websites:P). Maar aangezien dit een gemakskwestie is denk niet dat dit de bedoeling is. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16832306001&nm_mc=AFC-C8Junction&cm_mmc=AFC-C8Junction-_-Software+-+Security/Utilities-_-Mediafour-_-32306001 Via google zijn er ondertussen wel meer te vinden; http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=ipod+wmp+plugin&meta=&aq=f&oq= Wie weet staat er ook een gratis (spy ware vrije) plugin tussen.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hieruit begrepen dat de Nano [u:3898d89250]niet[/u:3898d89250] is te beheren via WMP, maar dat het wèl mogelijk is om muziek (in MP3 formaat) over te zetten via Sharepod. Correct? Ik heb overigens geprobeerd om via WE muziek naar de Ipos te kopieren. Dat lukte, maar was niet terug te vinden op de Ipod. Met Sharepod moet dat dus wel lukken, begrijp ik. Blijft nog de vraag hoe deze Ipod te koppelen aan hun eigen Itunes in plaats van aan die van de gever, zonder dat ze alle geregistreerde muziek kwijt raken, waarvoor wordt gewaarschuwd door hun Itunes?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:738ccd967a="sdk"][quote:738ccd967a="Colombe"]Kan de Ipod zonder dat de inhoud wordt gewist aan hun pc worden gekoppeld?[/quote:738ccd967a] Ja waarom niet;)? [/quote:738ccd967a] Ho, stop. Dit gaat wel erg snel. Als jij op hun pc aangeeft dat de iPod gesynchroniseerd moet worden met hun media bibliotheek, ben je alle nummers wél kwijt. Dat werkt namelijk PC --> iPod en niet andersom. Je zult dus éérst handmatig alle nummers van de iPod op je pc moeten zetten (slepen naar mediabibliotheek), én dan pas synchronisatie aanzetten! :wink: Wat betreft je andere probleem: [url=http://www.mgtek.com/dopisp/]Link 1 [/url] [url=http://www.jakeludington.com/ask_jake/20050816_sync_ipod_with_windows_media_player.html]Link 2 [/url] Kost je een paar dollar ;) Heb je wel wat!:D Programma is trouwens ook via de iets minder legale wegen te verkrijgen.
Link naar reactie
Bedankt Torrentus, het is me nu (bijna) helemaal duidelijk. Het is dus zaak alle nummers (16Gb) over te zetten naar hun PC en dan de Ipod aan hun Itunes te koppelen. Blijft natuurlijk belachelijk dat een Ipod slechts aan één PC gekoppeld kan zijn en slechts via omwegen met WMP! De software om Ipods met WMP te koppelen lijkt ook aantrekkelijk. Bezwaar is toch wel dat .wma nummers (en daar heb ik er nogal wat van) weer eerst geconverteerd moeten worden naar MP3. Ik meen dat je WMP standaard kan instellen op MP3, dat zou dan handig zijn voor iemand die een muziekcollectie beginnen op te bouwen, zoals mijn vrienden. Enfin, ik ga het allemaal met ze uitzoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...