Ga naar inhoud

Tv's combineren met computer


Aanbevolen berichten

Beste leden, Ik ga zeer binnenkort verhuizen. Eindelijk het studentenhuisje uit en richting mn eerste woning. Nou doet zich het volgende voor: We hebben 3 tv's (slaapkamer, computerkamer en woonkamer) 2 pc's en 2 laptops. De situatie die ik zou willen creeren is: 1 pc aangesloten op alle drie de tv's. Dit betekend dus dat ik de films, series en muziek van de pc op de drie tv's kan afspelen. Indien dit onmogelijk is of heel erg duur dan toch in ieder geval de tv in de woonkamer (beneden) aansluiten op de pc (die staat boven). Nou heb ik de volgende mogelijkheden overwogen, ze zijn allemaal niet perfect. a. een xbox(360) kopen en deze laten opbouwen om hem zo als mediacenter te gebruiken? b. een hdrecorder die je kan aansluiten op internet (netwerk) maar ik weet niet of dit bestaat Er zijn vast meer en betere oplossingen. Ik zoek er naar een die me niet al teveel geld kost. Ps: Tv's beschikken over alle aansluitingen, hdmi, vga etc. (tv op computer kamer kan ik dus gewoon als extra beeldscherm aansluiten.. Deze behoeft dus geen ingewikkelde oplossing). Graag zou ik van jullie wat adviezen ontvangen!
Link naar reactie
Ik ben een n00b op dit gebied, ben zelf op zoek naar een mediaplayer (schijnt iets anders te zijn dan een mediacenter, maar dat moet ik nog uitzoeken). De Emtec Movie Cube S800 ondersteunt in elk geval ondertiteling. Bekijk [url=http://www.emtec-international.com/PDF/fiches/MC_S800_EN.pdf]hier[/url] de specs. Geen idee wat de kwaliteit van het apparaat is, maar Google is je vriend. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ik kan hier zeker iets mee.. Mijn kennis van hardware is wat "stoffig" maar vast weer up to date te krijgen.. Daarnaast echter een andere vraag.. Stel nou dat ik meer wil dan enkel films/foto's kijken. Op mijn kamer hier heb ik momenteel mijn tv direct aangesloten op mijn pc.. Kan heerlijk vanuit bed computeren op mijn tv.. Gezien het feit dat in het nieuwe huis de pc en tv veel verder uit elkaar staan kan ik dit niet meer met een simpele kabel bewerkstelligen.. Bestaat er buiten http://www.pcontv.com/ een goedkopere oplossing die dezelfde mogelijkheden bied?
Link naar reactie
Ik heb ook een eigen huis en heb het zo opgelost: Op mijn pc kamer op zolder staat een pc uit 2006 met 4 tb. Dit is mijn server, draait gewoon xp. Netwerk share zonder wachtwoorden. Gigabit switch van 40 euro van sweex. Alles met kabels. Woonkamer een pc met ingebouwde bluray speler plus hij kan ook mkv 1080p afspelen. Die films en series staan dus op server. Mijn tv is full hd. Extra set speakers in keuken. Ik heb geen radio en cd dvd spelers meer. Doe dus aan internet radio. Ik surf ook op de pc als de kinderen tv kijken ofzo. Mijn eigen data zoals foto's zijn beveiligd met truecrypt voor de oppas en diefstal. Op de twee "kantoren" een pc die weer via een kabel op de sweex zit aangesloten. In mijn game pc zit ook 4 tb en daar staat een kopie van de server op. Op lan party's makkelijk met sharen en redelijk veilig om het dubbel te hebben. Mijn downloads zit wel veel werk in. [img:b773fd1b0d]http://www.digitalinformation.nl/images/foto.jpg[/img:b773fd1b0d] foto van woonkamer pc. 319 euro om te bouwen. Mini toetsenbord en dual screen. De tv is het andere scherm, full hd.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
koop een mediabox. Zo een ding waar je films opzet met een uitgang voor je tv en een ethernet aansluiting eventueel . Kijk eens of je dan de analoge uitgang van dat ding niet via een draadloze zender zoals deze kan doorsturen. [img:565e4975cf]http://www.marmitek.com/bigimages/9617.gif[/img:565e4975cf] enige nadeel is wel dat je wat aan kwaliteit moet inboeten. Deze zenders zijn zelfs al vrij goedkoop te vinden. Ik help maar denken, Ben hierin niet zo thuis maar ik probeer maar ideen te bedenken zodat hij niet te duur en toch overal kan kijken naar zijn films
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...