Ga naar inhoud

SPDIF DTS geluid werkt niet ?!?


Aanbevolen berichten

Ik gebruik met mijn pc de SPDIF uitgang naar mijn Home-Cinema systeem voor het geluid. Ik download af en toe wel eens een HD filmpje met DTS of Dolby PLII audio stream. Mijn versterker ondersteunt deze systemen probleemloos, maar het probleem is: Mijn PC stuurt deze streams onjuist door! Ik weet niet of je het op deze manier moet formuleren, maar als ik de DTS stream selecteer met VLC (en trouwens ook met MPC, BS player enz.), krijg ik een heel raar geluid te horen, als een overslaande cd! En mijn versterker schakelt trouwens ook helemaal niet om naar DTS! Ik gebruik dus voornamelijk VLC voor HD films, en ik heb het K-Lite Mega Codec Pack geïnstalleerd. Kan iemand mij helpen? (Trouwens, ik heb Windows 7 x64, maar dit maakt volgens mijn niks uit want bij Vista x86 deed hij hetzelfde)
Link naar reactie
Gebruik zelf meestal MPC. Instellen van de codecs is niet altijd even makkelijk. Je moet wel de spdif uitgang selecteren, denk dat de AC3 codec gebruikt wordt bij jou daarvoor. In mpc moet je ook alle interne filters uitzetten. Mocht je de 64bits versie van MPC gebruiken is het wel belangrijk dat je ook 64 bits codec gebruikt. Van de belangrijke codecs zijn deze beschikbaar, zoals AC3 en haali media splitter. Vind zelf VLC een vervelend programma omdat die meest gebruik maakt van interne codecs en daardoor lastig is in te stellen. Beste kun je MPC gebruiken. Nog even spelen met de instellingen van MPC en met die van de codes zelf. Ben zelf geen fan van die codecpacks omdat er vaak heel veel bijzitten die je toch nooit gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...