Ga naar inhoud

Dubbele geluidskaart(tv en 5.1)


Aanbevolen berichten

hallo allemaal sinds kort heb ik een tv met HDMI ingang. deze aangesloten via een DVI koppelstuk bied mijn videokaart de mogelijkheid om geluid via de hdmi kabel de tv in te sturen. Ook heb ik een 5.1 set, deze is aangesloten op mijn interne geluidkaart van mijn moederbord en werkt goed. het probleem is nu dat ik het geluid dat door een programma word geproduceer zowel door de geluidskaart van de videokaart en door de moederbord geluidskaart wil laten komen... is er een mogelijkheid hiertoe?? en kom alsjeblieft niet aan met "je kan in MWP zetten dat je de andere geluidkaart wil gebruiken " want daar heb ik niets aan echt alle geluiden moeten via BEIDE geluidkaarten gestuurt worden! Help me dit op te lossen alsjeblieft!
Link naar reactie
Ik denk dat dit mogelijk wel zou kunnen werken maar je zult hier waarschijnloijk de nodige uren/dagen aan gaan besteden om het werkend te krijgen. Van nature is windows niet zo happig op meerdere audio devices en voor wat jij wilt kun je al een idee krijgen uit het feit dat het overgrote deel van de programmatuur expliciet maar 1 keuze geeft voor het instellen van de audio output device. Een ander probleem waar je vermoedelijk tegen aan gaat lopen is de klok verschillen tussen de twee kaarten; aangezien beide kaarten op hun eigen klokgenerator draaien zal er tijdsverschil optreden in de verwerkingssnelheid van de twee kaarten. Dat betekent dat de ene kaart zal gaan na-ijlen op de andere en dat geeft hele nare echo-achtige effecten tussen de twee speakersets. Ik denk dat je dit beter hardware matig kunt oplossen door te gaan zoeken naar zoiets als een hdmi splitter met meerdere audio outputs die je aan 1 kaart bevestigd. Simpel gezegd: jouw probleem los bv. je op door een capabele audio/multimedia versterker tussen de geluidskaart en tv op te nemen en vanuit daar zowel je 5.1 set als tv aan te sturen. De point ontgaat me dan wel nog steeds een beetje want de geluidsweergave van een tv is doorgaans bij lange na niet zo goed als van een beetje 5.1 systeem, waarom wil je buiten de 5.1 set ook je tv speakers aanspreken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...