Ga naar inhoud

Haperende TV ontvangst met MC van Windows 7


Aanbevolen berichten

Bij Windows 7 Ultimate MediaCenter en Hauppauge PVR 500 ontvanger heb ik een stotternd Tv beeld en geluid. Toen op deze computer Media Center van Vista stond had ik dit probleem niet. Ook het Hauppauge programma WinTV geeft een goed beeld het moet dus aan Windows 7 liggen. Het lijkt alsof de muting te hoog staat ingesteld en dat daardoor de ontvangst hapert. Weet iemand wat te doen? (Terug naar Vista is geen optie) Jack Marotick
Link naar reactie
[quote:025c8ecff8="andre@home"]Test dat eens bij een vaste kabel aansluiting.[/quote:025c8ecff8] Dank voor het meedenken. Als ik de kabel rechtstreeks (zonder splitters e.d.) er in steek dan stottert mijn ontvangst ook. Eerst begint het geluid en dan gaat even later het beeld nog door maar dan zonder geluid en even later blijft het beeld in een bevroren toestand staan. Als ik opnieuw afstem dan begint het weer van voren af aan bij alle kanalen die ik ontvang. Trek ik de kabel er uit dan zie ik ruis en dit wordt inderdaad niet gemuted. TV kijken met WinTV gaat goed echter geeft dat programma een zwarte lijst rondom het beeld en het opnemen gaat ook wat houteriger. Wat doet het Window 7 Media Center anders dan de voorgaande MediaCenters? En hoe dat op te lossen? Jack Marotick
Link naar reactie
Had je al gecheckt op de site van Hauppauge http://www.hauppauge.com/site/support/windows7_product_list.html [quote:8f432b80cd] WinTV-PVR is not certified for use with Windows 7, though it will work in many systems with Windows 7 32-bit version. WinTV-PVR products will not work in PC systems with 4GB or more of memory. [/quote:8f432b80cd] Check verder ook nog deze topic op degroeneknop http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=5887.0
Link naar reactie
[quote:aa370a86b3="jolo"]Had je al gecheckt op de site van Hauppauge http://www.hauppauge.com/site/support/windows7_product_list.html [/quote:aa370a86b3] Dank je Jolo, Ik heb het gelezen maar het gekke is dat Windows 7 Media Center (32bit) dus een hikkend geluid en beeld geeft en het Hauppauge WinTV programma dus niet... Onder Windows 7 heb ik goed beeld maar dus NIET met het Media Center. Als ik ga TV kijken via het W7 Media Centre dan is het geluid en beeld de eerste halve minuut goed. Daarna begint het geluid iets te hikken en dat wordt erger. Na 2 minuten is het geluid gestopt en dan begint het beeld te haperen en weer na een minuut staat ook het beeld stil. Er schijnt een probleem te bestaan als er meer dan 4 GB geheugen geplaatst is maar ik heb 2 GB dus dat kan het dus ook niet zijn. Ondertussen heb ik nog iets geprobeerd Het Media Centre van Windows 7 64 bit geeft dezelfde hakkelende weergave. De 64 bit versie van Media Centre Windows Vista doet het goed. Waarom gaat het TV beeld bij het Media Centre van Windows 7 na enige tijd hakkelen? Jack Marotick
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Opgelost! Alleen weet niet helemaal hoe. Er zijn een paar dingen veranderd aan de computer. 3 GB intern geheugen ipv 2 Gb De processor was 10% overclockt en dat was zelfs voor het eiwit-vouwen geen probleem. zie; http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=172214 en het moederbord kreeg een nieuwe flash van 1.4 naar 1.6 Goed ik kan er natuurlijk achterkomen door alles één voor één opnieuw te veranderen maar het draait nu als een zonnetje, maar mocht ik er achter kunnen komen of een ander er een dienst mee bewijzen dan zal ik het hier vermelden. Jack Marotick [quote:d9243f5d9b="marotick"]Bij Windows 7 Ultimate MediaCenter en Hauppauge PVR 500 ontvanger heb ik een stotternd Tv beeld en geluid. Toen op deze computer Media Center van Vista stond had ik dit probleem niet. Ook het Hauppauge programma WinTV geeft een goed beeld het moet dus aan Windows 7 liggen. Het lijkt alsof de muting te hoog staat ingesteld en dat daardoor de ontvangst hapert. Weet iemand wat te doen? (Terug naar Vista is geen optie) Jack Marotick[/quote:d9243f5d9b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...