Ga naar inhoud

DVD-recorder geeft problemen met beeld op TV.


Aanbevolen berichten

Ik heb een HD-satellietontvanger die via SCART en HDMI aangesloten is op een Philips LCD-TV met o.a. tweemaal SCART en tweemaal HDMI ingangen Bovendien geeft die satelliettuner signaal via SCART aan een Panasonic DVD-recorder (DMR-EH59), die op zijn beurt weer via SCART en HDMI is aangesloten op die TV. Ik krijg het niet voor elkaar om goed satellietbeeld via die DVDR op de TV te krijgen. Geluid is OK maar er verschijnt een vervormd dubbel beeld; twee naast elkaar bovenin het scherm en dan elk met meervoudige over elkaar geschoven beelden eronder. Zo kan ik dus niets branden of op hard schijf opnemen. Vreemde is dat bij afspelen van een DVD het beeld via HDMI en SCART prima is. Ik heb geen kabel, geen DVB-T of DVB-C; alleen satelliet. Waarschijnlijk ligt het aan een of andere instelling, maar de gebruiksaanwijzingen van alle drie apparaten zijn niet erg gespecificeerd vwb de verbindingen. Hoe krijg ik, het liefst via HDMI, alles voor elkaar?
Link naar reactie
Correctie op mijn vorige bericht; er is geen YPbPr-ingang op die Panasonic EH59. Ben er intussen achter dat het niet gaat om de verbinding naar de TV, maar om het signaal van de Rebox 9000 digitale Satelliettuner naar de DVD-recorder. Die verbinding werkt dus niet. Zou moeten met een (21-pins) SCART van SAT-tuner naar DVDR, op ingang AV2. Die ingang geeft echter alleen geluid door, en geen beeld; op geen enkele setting van de DVDR. Volgens Panasonic komt dat doordat de DVDR een analoge tuner heeft (ik had het idee dat die er niets mee te maken heeft: omdat het immers gaat om het binnenkomende video-signaal van de SAT-tuner). Ik heb de oude Philips DVDR er weer bij gezet, maar ook die verwerkt het signaal van de Rebox óók niet, hetgeen doet vermoeden dat Panasonic gelijk had. Als deze DVDR dus niet bruikbaar is bij die SAT-tuner, welke DVDR is dan wél bruikbaar bij een digtale Satelliettuner?[/b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...