Ga naar inhoud

Skypen via headset: geen MP3's via mijn 5.1 surround


Aanbevolen berichten

Hi all, Ik zit met een weird probleem op mijn PC. Normaliter speel ik mijn muzak af via de speakers van mijn 5.1 surround systeem. Nu ben ik sinds kort ook aan het Skypen. Ik heb daartoe een Logitech headsetje gekocht. Dat werkt in principe prima, alleen: zodra ik de headset in mijn PC prop komt mijn muziek niet meer via de speakers van de surround set maar gaat over de koptelefoon. Dat wil ik (natuurlijk) niet: ik wil MP3's afspelen via de 5.1 surround (klinkt immers veel beter dan zo'n headsetje), alleen als ik bel via Skype wil ik dat via de headset doen. Op dit moment is het dus zo dat ik als ik muzak wil luisteren EERST de headset er uit moet trekken, dan als ik via Skype ga bellen die headset er weer in moet doen, en als ik klaar ben die headset er weer uit moet trekken zodat ik Winamp gewoon weer over mijn surround speakers heb. Dit is natuurlijk automatisering van 't jaar 1901, en niet van 2009 :-) Ik dacht eerst dat het komt omdat die eerste headset niet USB was maar direct voor in de machine (niet aan de achterkant, waar de 'normale' soundcardaansluitingen zitten maar aan de voorkant, waar twee dedicated gaatjes zitten voor headset - mic en koptelefoon) moet worden geplugged en dus 'over de soundcard' loopt. Na wat gegoogle zou een USB headset dat niet doen 'omdat die een eigen ingebouwde geluidskaart heeft'. Ik heb dus een Sennheiser USB headset gekocht, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb een recente kloon PC, moederbord Asus P5Q-E met geintegreerde 7.1 soundcard. Dit moet 'een redelijk geavanceerd' bord zijn volgens de testen. De bijgeleverde software voor de audio, Soundmax, vind ik knudde :-) Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Daar zou ik erg dankbaar voor zijn want dit vind ik mateloos irritant nu. Alvast bedankt & groetjes, H.
Link naar reactie
[quote:1c25276272="Anjo"]Sorry hoor maar dat is dus ALTIJD zo. 8) :wink: 8) Alleen op goede Hifi apparatuur heb je soms de mogelijkheid om de speakers via een knop uit te zetten Bij PC's worden de boxen uitgeschakeld[/quote:1c25276272] Nope :lol: Het verschil blijkt te zijn wat ik al dacht: bij USB headsets kun je wel doen wat ik wil, bij 'headsets met 2 stekkertjes' niet. Is ook logisch, want de laatste maakt gebruik van de soundcard, de eerste heeft een eigen soundcard. Waarom het bij eerst niet lukte? Omdat ik het op drie plaatsen afzonderlijk in moest stellen (Skype, Soundmax, WinAudio). Het werkt als een dikke tierelier, me happy.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...