Ga naar inhoud

HDTV bekijken en opnemen


Aanbevolen berichten

Ok, hier staat inmiddels een FullHD televisie (42"). Mooi en groot beeld maar we halen het maximale er nog lang niet uit. Een gewone DVD speler redt het gewoon niet, alleen animatie dvd's zien er superstrak uit, gewone films niet (althans, niet optimaal). We hoeven ansich geen enorm aanbod aan zenders maar wel een beter beeld. Is Ziggo digitaal dan goed genoeg? hoe zijn providers als Tele2 en UPC? (zonder internet, dat hebben we al). Waar moet ik op letten bij het kiezen van films? Moet dat blueray zijn? en is dat MKV? ik zie nl. ook MP4, wat is het verschil? Als laatste, ik wil dan ook graag kunnen opnemen van die digitale provider. Wat heb ik daar voor nodig?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Meestel werken de signalen van je provider alleen goe dop de door de provider geleverde box....daarom lijkt het mij het makkelijkst als je snel klaar wilt zijn, om gewoon digitale tv te nemen met een harddisk recorder erbij. vaak heb je zo;n totaal pakket. Trouwens ale kabelaars hebben nog steeds alleen recht qua TV, dus als je bij ziggo zit, moet je ook digitale TV nemen van ziggo. Tele2 komt alleen met internet, zelfde geld voor kpn. Je kan digitenne nemen, of sataliet. beide digitaal. voor opnemen kan je ook een harddiskrecorder los kopen natuurlijk. net wat je wilt. Tegen woordig zijn er ook multimedia players voor op de TV ( WD live TV, ryan playon HD. Dit zijn mini computers eigenlijk die op je thuisnetwerk kunnen en alles vanaf de pc kunnen streamer naar je TV. Ook MVK of H.264 files. Er kan dus een hele hoop. ligt er een beetje aan of je ook je PC makkelijk op de TV aan wilt sluiten via netwerk.
Link naar reactie
Als je in het Ziggo gebied zit dan zal je Ziggo moeten nemen. Kwaliteitsverschil op een groot scherm is duidelijk aanwezig tussen analoog en digitaal. Een wereld van verschil. Afgezien nog van het feit dat bijvoorbeeld Ned 1, 2 en 3 in HD worden doorgegeven als je een HD ontvanger/recorder neemt. Zijn wel wat duurder maar dan heb je ook wat. Ik ga er vanuit dat je bedoelt wat je moet downloaden om de kwaliteit van je tv goed te gebruiken? Eigenlijk maakt de gebruikte container niet uit voor de kwaliteit, dat zegt niets. Wil je de beste kwaliteit dan moet je letten op de resolutie (1080P of 720P) en op de bitrate. Dat betekent dat de te downloaden bestanden vaak ook groot zijn, reken op een full hd film (1080P dus) op 12-16GB... Er zijn vaak ook 720P versies te downloaden met een hoge bitrate, en ook die zien er nog prima uit op een groot scherm. Altijd nog steeds een heel stuk beter dan een normale DVD. En waar je dan rekening mee moet houden, hoe ga je het afspelen? Je zal het op een of andere manier op je TV scherm moeten krijgen. Dat betekent een apparaat tussen je tv en je pc... Een mediaspeler of bijvoorbeeld een PS3. Wil je films kopen, dan kan je beste een BluRay speler kopen of een PS3. De PS3 heeft dan nog als voordeel dat je gedownloade content van je PC kan streamen, ideaal, gebruik ik zelf ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...