Ga naar inhoud

PC-geluid over de huiskamer stereo lukt niet - OPGELOST


Aanbevolen berichten

Huidig spul: - Oude, zwarte Pioneer VSX-3600 versterker. Achteruitgangen genoeg. Uit m'n hoofd CD, tape 2x, aux, phone en nog wel wat. Telkens 2 per uit-/ingang. - Oude HP Compaq D530 PC (maar werkt nog prima). Geluidskaart: Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]. Achterzijde geluidskaart: 1) Bovenste gaatje is lila/paars met icoontje muzieknoot met pijltje van de plug af. 2) Middelste gaatje is lichtgroen met icoontje muzieknoot met pijltje naar de plug toe. 3) Onderste gaatje is roze/oranje met icoontje zangmicrofoontje. Het lijkt mij dat de plug in het bovenste of middelste gaatje moet? Op de versterker dan de 2 pluggen in bijv AUX. Werkt dus niet. Hoe kan dat nou? BTW: Op de pc aan de voorzijde, zit ook een headset uitgang. Een headset werkt daar wel op. Maar klopt het dat de huiskamerversterker daar ook niet op werkt als ik de plug daar in steek? Nou, hoop dat iemand me op weg kan helpen. M'n dochters willen heel graag hun MP3tjes over de stereo knallen, maar lukt dus nu (nog) niet. En anders: Andere geluidskaart een optie? Duur?
Link naar reactie
Right, dat is 'm helemaal. Ca 5m lang. Ook die mixer (rechtsklik op Windows luidspeaker icoontje) alle schuifknopen omhoog geschoven. Iemand nog enig ander idee? Toch de geluidskaart mss stuk? Hoe testen? Volgens de specs schijnt het een zgn onboard kaart te zijn. Van de voorzijde, dat de stereo het ook niet doet vanuit de headset aansluitplug, klopt dat?
Link naar reactie
Dank voor de reacties zover. Het lag aan de onboard geluidskaart. Althans, ik heb vanmiddag een Icidu 7.1 soundcard gekocht (19,50) en nu heb ik geluid! Alleen is het glas nu half vol, want ik heb alleen geluid over 1 speaker. Zou het type audio snoer (van 1 naar 2 pluggen) nu nog wel geschikt zijn voor deze kaart? Ik bedoel, er zitten liefst 7 plug mogelijkheden op. De ene plug heb ik nu in Out rear gedaan. Op de versterker de 2 pluggen in de aux. Zou ik niet een snoer moeten hebben met aan elke zijde 1 plug? Dus 1 draad van out rear pc naar aux versterker? En 1 draad van out front pc naar aux versterker? Ik kom mss met dit topic wat blond over, maar doe dit nu eenmaal ook niet iedere week ... [url=http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://vb.net/products/ICIDU/ICIMI707210.jpg&imgrefurl=http://vb.net/vbshop/ai%3Fartnr%3DICIMI707210&usg=__uBOD2M_sE6DJfnr4wxY9CZ_wET0=&h=377&w=465&sz=72&hl=nl&start=1&sig2=Ku1ElqaiI-kDjPmmCdv6gw&um=1&tbnid=MebgMbGV_pqf2M:&tbnh=104&tbnw=128&prev=/images%3Fq%3Dicidu%2B7.1%2Bsoundcard%2Bpci%2Badapter%2Bspdif%2Bin/out%26hl%3Dnl%26rlz%3D1C1GGLS_nlNL327NL327%26sa%3DN%26um%3D1&ei=yH6uSoCcHpjF-Qbb2anXBg/]Linkje geluidskaart[/url]
Link naar reactie
Ik snap er echt geen hout van. Loop hier momenteel te zoeken en te kruipen ... Die groene gebruik ik, dat is de rear out. Software configuratie valt weinig aan te verkloten, heb ik ingesteld op 2 speakers. Het is van ene Xear 3D. Nog steeds over 1 box. Draadjes op de spaekers al gechecked. Weten we zeker dat de huidige draad die ik nu heb (van 1 naar 2 pluggen) kan op die 7.1 kaart?
Link naar reactie
Sorry, excuses, 't is "gewoon" de hardware: KABEL (!!!) $%3@#!(*&^% Zojuist ff de kabel gewisseld die ik zekerheidshalve toch maar gelijk gekocht had. Ik dacht, als het spul 't doet met die geluidskaart dan breng ik de kabel terug. Zal wrs wel helemaal gewoon aan de kabel gelegen hebben en niet aan de kaart. Alhoewel, eerst deed ie helemaal niks. Kan echter de onboard uitgang niet meer testen nu, want sinds vanmiddag die 7.1 kaart erin zit, lijkt die onboard kaart wel automatisch uitgeschakeld.[b:9e7f58eea1][/b:9e7f58eea1]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...