Ga naar inhoud

Data transfer bij Conceptronic CFULLHDMAi


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds kort gebruik ik een nieuwe Zyxel NBG-318S router in combinatie met twee ZyXEL PLA401 v2 Home Plug AV apparaten. De Lan verbinding tussen de apparaten werkt op zich prima, ook met internet. Aan de Zyxel Home-plug heb ik een Conceptronic CFULLHDMAi verbonden en het streamen vanaf de computer gaat perfect. Mijn computer heeft een Intel Core 720i processor en is dus snel. De computer is met een Lan kabel van 10 m verbonden met de router en de Conceptronic dus met de router via de Homeplug. Aan de Conceptronic hangt via usb een harde schijf Fujitsu Siemens Storagebird van 1TB. Als ik data wil versturen naar de harde schijf gaat dit erg traag, slecht met 3,5 Mbs. Hoe komt het dat dit zo traag gaat, dit zou toch sneller moeten kunnen, moet ik een instellingen in de router wijzigen of is er iets anders aan de hand? De router heeft de laatste firmware. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat dank, Jaap 8)
Link naar reactie
Je wisselt in je netwerk een paar keer van protocol/uitvoering en dat kan snelheid kosten. Vooral die homeplug apparaatjes vallen nog wel eens door de mand kwa snelheid eea afhankelijk van je eigen elektriciteitsnet. Houd er rekening mee dat opgegeven snelheid bij dergelijke apparaten zelden gehaald word. Als ik vlug check zouden ze 200 Mbit/s moeten doen, da's 25 Mbyte/s (delen door 8 ) maar dat is dus de "ideale" waarde en die kan vlot afkalven als er ongunstige situaties zijn. Ik zou , om te beginnen eens proberen de homeplug apparaten uit het netwerk te halen , dus de mediaspeler rechtstreeks aan de router via een ethernet kabeltje en zien wat er gebeurt... Je zou ook iig voor het gewone netwerk "jumbo frames" aan kunnen zetten, dat is een uitbreiding op het netwerk protocol die het versturen van grote bestanden versneld door de frames veel groter te maken waardoor er minder verlies is. Bij een mediaspeler-netwerk lijkt dat me een zinnige aanvulling aangezien je daarmee doorgaans alleen grote bestanden verstuurd. Of een homeplug apparaat ook de jumbo frames optie kent weet ik niet. Om de jumbo frames te laten werken moet wel (u)ieder(/u) apparaat in de netwerk keten geconfigureerd worden voor jumbo frames, dat is dus in jouw geval, je netwerkkaart in de pc, je router , de homeplug apparaten en de mediaspeler. Die jumbo frames geven wel versnelling maar er is ook een nadeel maar ik kan me niet meer herinneren wat dat nou was? een hogere latency?(reactietijd), op het netwerkforum kunnen ze je wel vertellen wat het nadeel is... Je kunt er ook op rekenen dat als 1 van de netwerk apparaten geen jumbo frames verstaat de netwerk snelheid drastisch naar beneden zal gaan als gevolg van de inefficiente overdracht.(wellicht is dit jouw probleem?) Ik weet hier ook niet zo heel veel van af wellicht dat je meer specifieke hulp kan krijgen in het netwerk forum.... [edit] omdat ik zelf ook aan homeplug adapters zit te denken voor mijn huis heb ik even wat review's gezocht en deze bevestiggen wat ik ergens vaag in mijn achterhoofd wist: die 200 mbit/s word nooit gehaald, volgens mij heeft C!T ook eens die dingen getest en daaruit herinnerde ik me iets van hooguit 50 mbit/s. De review's die ik lees spreken van 30 a 40 mbit/s en dat rekend om (delen door 8 ) naar 3 tot 5 MByte/s.... Het bevestigd ook mijn andere vermoeden; de aansluiting aan de adapter is fast ethernet 100baseTX en als verkoop praatje word een full duplex 100baseTX ook wel eens 200 mbs genoemd maar dat is dus eigenlijk flauwekul, het is 100mbit/s. Van fast ethernet komt in de praktijk vaak niet meer dan 50 mbs terecht en met wat gerommel aan de instellingen kan dat nog wel verder dalen, (of stijgen). Net zoals Gigabit zelden verder gaat dan 300 mbit/s , het is mij iig nog nooit gelukt om er meer uit te halen maar ik ben dan ook een oen met netwerken :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...