Ga naar inhoud

Nieuwe geluidskaart, welke?


Aanbevolen berichten

In een Medion pc van 2005 zit een standaard geluidskaart. Ik ben een liefhebber van muziek en zou heel graag een andere geluidskaart plaatsen om een betere audio te krijgen. Ik heb via Everest gekeken wat er nu in zit: [i:44aae02720]Apparaateigenschappen Apparaatbeschrijving Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1] Bus Type PCI Express Bus / Apparaat / Functie 0 / 27 / 0 Apparaat ID 8086-2668 ID subsysteem 8086-2668 Apparaatklasse 0403 (High Definition Audio) Revisie 03 Fast Back-to-Back Transactions Niet ondersteund Apparaat functies 66 MHz werking Niet ondersteund Bus Mastering Geactiveerd[/i:44aae02720] Zal we heel standaard zijn denk ik. Het is volgens mij eeen zogenaamde on board kaart, zie geen sleuf waar ik de kaart uit kan halen. Ik heb nu de versterker (waaraan de speakers) via deze geluidskaart gekoppeld aan de pc. Mijn vragen: Heeft iemand tips voor een beter geluidskaart (max 75 euro). Er hoeven geen toeters en bellen aan te zitten. Het geluid van de versterker goed weergeven, that's all. Wat is beter: een interne of externe geluidskaart? Kan ik de oude kaart laten zitten als ik een nieuwe kaart geplaatst heb of geeft dit (geluids)ellende?
Link naar reactie
Een losse geluidskaart heeft wel een beter geluid, al moet je geen wonderen verwachten. Onboard kun je normaliter in het bios uitschakelen. Externe geluidskaarten presteren voorzover ik weet vrij slecht, omdat de usb bus te weinig bandbreedte heeft. 75 euro hoef je niet uit te geven, dit is een goede kaart voor muziek (niet voor gamen): http://www.azerty.nl/0-129-38842/creative-sound-blaster-x-fi-xt.html
Link naar reactie
  • 2 weken later...
PCI is een bus(data interface) en aan die bus kunnen sloten hangen waar je kaarten in kunt stoppen maar dat hoeft niet. Aan de pci bus kunnen ook allerlei andere apparaten gehangen worden bij het ontwerp van het moederbord zoals modems,netwerk adapters en ja ook een audio apparaat. Die worden dan dus rechtstreeks aan de bus gekoppeld op het moederbord.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...