Ga naar inhoud

line out te hard


Aanbevolen berichten

Line in (blauw) is vlg. de handleiding toch echt line in. De kaart is ingested op 2 luidsprekers op het bureaublad. Nogmaals via microfoon (roze) werkt het wel en line in heeft het ook goed gedaan, maar nu is ineens rechts weg. Kan het een instelling zijn die ik onbewust heb veranderd. Ik heb 2 losse liudsprekers. Vanuit het cassettedeck ga in mbv. 2 y-kabels, 1x male en 2x female naar line in PC en Line in losse stereo installatie. Is dat te veel van het goede. Het vreemde is dat het wel goed gewerkt heeft.
Link naar reactie
Zonder me er echt in te willen mengen: er zijn (onboard) realtek audio chipsets met "autodetect" functie. Mijn Asus P4C mobo heeft zo'n gedrocht, nix dan narigheid... De functie is als volgt: de aansluitingen voor audio zijn een "suggestie" , dus als je je speakers aansluit op de groene plug dan gaat dat goed maar , in theorie, zou je de speakers ook moeten kunnen aansluiten op bv de roze mic aansluiting. Het autodetect mechanisme zou dat dan moeten herkennen en vervolgens softwarematig de mic poort omleiden naar de juiste uitgang. De theorie is aardig en gebeurt denk ik op basis van impedantie maar zo kan het gebeuren dat de chipset een line-out apparaat met een wat hoge impedantie zoals jouw cassette recorder herkent als een microfoon of pickup en vervolgens de boel saboteerd door het versterkingsniveau op te schroeven naar mic waarden en als het tegenzit er ook nog een riaa curve op los te laten( klinkt het geluid niet wat schel en/of zonder een goede bas weergave?) Ik heb het ding na een paar weken uitgezet in de bios en er lekker een soundblaster live kaartje in gepropt, nooit meer problemen gehad... Een cassette recorder met normale line-out moet je zonder enige problemen kunnen aan sluiten op de line-in van een pc , al die zooi is al tientallen jaren geleden genormaliseerd tot max 1 volt en 500 milli nominaal. Ik twijfel er dan ook niet aan dat het gene wat uit je cassette recorder komt ok is maar dat de pc het signaal verkeerd gebruikt. De autodetect functie schijnt tegenwoordig configureerbaar te zijn, je kunt het eea aan/uit zetten, een mogelijke oplossing begint met iig de driver zover te krijgen dat hij met een pop-up meld dat er een apparaat op een poort is aangesloten, vervolgens kun je via die popup de configuratie goedkeuren of evt handmatig instellen of afkeuren. Ik zou persoonlijk eerder het ding uitzetten en een soundblaster kaartje erin zetten, Realtek audio chips zijn rotzooi, altijd al geweest en ook nu de HD variant is nog steeds rommel die je pc instabiel maakt en voor narigheid zorgt die vandaag de dag echt niet meer nodig is.
Link naar reactie
Gebruik Realtek HD audiocodecchips al vrij lang op diverse mobo's en ben er zeer tevreden over, zie de kritiek dan ook meer als een flame door een persoonlijke ervaring, vreemd voor een moderator. :? HD werkt alleen indien die in de bios in enabled en de frontaansluitingen dit met een eigen kabel ook ondersteund. En alles is via de HD audio manager softwarematig te regelen. Het enige waar je op moet letten is de "Multi-Streaming" instelling, als je die inschakeld heb je alleen geluid achter bij 1 signaal. Indien je in de bios de audiocontroller op AC'97 zet en je ook de frontkabel voor AC'97 plaatst heb je weer de standaard audiocodecchip instellingen en werkt alles gewoon standaard.
Link naar reactie
Hm, is geen flame hoor, ac97 onboard audio van Realtek is een budget oplossing alle marketingspraat ten spijt , het kan simpelweg niet op tegen een een eenvoudige audiokaart die de audio volledig hardwarematig afhandeld. Dat jij daar uitstekende resultaten mee behaald en ik erg veel narigheid mee heb gezien doet daar niets aan af. De meest eenvoudige pci audio kaart van een respectabel merk kost in de orde van 10 a 20 eu en lost bijna altijd problemen met onboard ac97 audio op, dus waar hebben we het over?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...