Ga naar inhoud

twee Logitech Z-4 probleempjes?


Aanbevolen berichten

Hallo! Mijn Logitech Z-4 subwoofer maakt een beetje een ratelend geluid, alsof de passieve driver tegen het rooster aankomt, zo klinkt het, maar dit kan het nooit zijn, omdat er teveel ruimte tussen het rooster en de driver zit. Het ratelend geluid is er alleen als ik het volume over de helft heb. Ook maken mijn 2 satelliet speakertjes soms een heel kort durend (minder dan één minuut) plop geluidje. In het begin boeide het me niet zoveel, maar nu wordt het best wel irritant. ik heb trouwens een SoudMAX integrated Digital Audio geluidskaart. Alvast bedankt :roll:
Link naar reactie
Het is niet ongebruikelijk dat het setje bij het aan/uitzetten van de PC en/of van het setje, plop geluiden maakt. Plop geluiden zijn kunnen schade veroorzaken aan de luidsprekers, dus het mag nooit een harde plop zijn. Vreemde geluiden op andere momenten, dat duidt mogelijk op een echt probleem. Het ratelende geluid van de subwoofer kan van alles zijn. Zelf ben ik niet zo enthousiast over de meeste 2.1 setjes omdat deze eigenlijk altijd snel overstuurd raken. Je subwoofer is niet echt klein (bijna 23x23x24 cm). Boxinhoud zou 8 liter kunnen zijn. Dan moet er toch wel wat geluid uit kunnen komen. De setjes die ik tot nu toe zelf getest heb, versterken de bas veels te veel, dat leidt uiteindelijk snel tot te veel vervorming. Verder is de kast constructie meestal te slap waardoor tijdens het echte werk de tril geluiden gaan overheersen. Heel soms is gewoon de basluidspreker kapot, bijvoorbeeld een gescheurde conus.
Link naar reactie
Ik heb net op internet gezocht, en daar staat dat het ploppen een heel bekend probleem is bij Logitech boxen. Het komt dan vooral voor bij de Z-5500, maar bij een enkeling bij de Z-4 en andere boxen. Hier een site erover: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1140621/0[/url] [/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...