Ga naar inhoud

Miele wt742 opeens geen teken van leven


Jeepee

Aanbevolen berichten

Mijn miele wt742 is halverwege een programma gestopt en geeft geen teken van leven meer. Deur ging alleen nog mechanisch open met de noodvoorziening. Wandcontact is ok. Heb de machine geopend en het deurcontact bekeken en los gehad. Ik heb er totaal geen verstand van dus wil ik graag weten wat ik kan doormeten maar ook hoe ik dat doe (waar stel ik de multimeter op in?). Ik woon in afrika en kan de miele service niet voor laten rijden helaas
Link naar reactie
Ik zou denken aan defecte drukknoppen of een defecte printplaat onder in de deur of het slot Open de service deur door de schroeven bij de zeepbak en de bouten rondom het manchet te verwijderen dan kan de voorzijde opendraaien Onderin hoort een schema te zitten en kan je meten waar en waar ke geen spanning krijgt Verdere vragen lees ik wel
Link naar reactie
Beste miele expert en anderen, ik heb de voorkant al open. Er zit een diagram in maar dat vind ik heel lastig te begrijpen, helaas een beetje een nul op dit vlak. Dus aan het deur relais zit een stekkertje gedrukt dit gaat over 3 pootjes. Ik heb gemeten dat de draadjes vanaf de knoppen naar het relais goed zijn. Ik meet over het spoeltje van het relais 109 Ohm. Op het relais zit een zwart knopje- als ik dat indruk krijg ik continuiteit over de 2 pooltjes (niet het massa pooltje). Heb het mechaniek ook open gehad maar begrijp niet goed wat er mechanisch gebeurd. Heb ook geprobeerd de machine te starten (afpompen) met handmatig het zwarte knopje in te drukken maar helaas. Ik meet 230V onderin de machine Ik heb het knoppenpaneel los gehad. Lijkt mechanisch niets aan te mankeren. Ik weet niet hoe ik het printplaatje van de knoppen moet doormeten
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...