Ga naar inhoud

Digitale TV zender valt weg bij aansluiten DVI -> HDMI


Aanbevolen berichten

De titel is misschien wat onduidelijk maar ik zal het uitleggen: Sinds ik mijn computer aangesloten heb op mijn TV (DVI -> HDMI) geeft Comedy Central aan "geen signaal". Zodra ik het ontkoppel werkt de zender wel gewoon weer! Deze 2 verbindingen hebben helemaal niks met elkaar te maken dus ik snap er werkelijk niks van. Iemand die het verband wel ziet?
Link naar reactie
Hoe kijk je naar de digitale zender, via een settop-box aangesloten op een andere ingang (naast de HDMI aansluiting voor de computer) of rechtstreeks op de TV (ingebouwde digitale ontvanger)? Heb je het alleen met die bepaalde zender? Misschien schakelt de TV automatisch over naar een aansluiting zonder signaal, die van de computer? M.a.w. kun je met zekerheid zien welke bron de TV kiest/gekozen heeft als je 'geen signaal' melding ziet?
Link naar reactie
Heeft je provider niks te melden gehad dan ? (of heb je zoiets als upc en moet je uren wachten bij een dure helpdesk om dan van kastje naar de muur gestuurd te worden ?) HDMI-aansluitingen worden beveiligd met HDCP ('content protection' oftewel 'kopieer-beveiliging' ) Het kan zijn dat je door het aansluiten van je pc je iets hebt getriggerd waardoor het kastje in bepaalde gevallen denkt dat je een 'ongeoorloofde verbinding' hebt en dat het daardoor weigert om signaal af te leveren. .. Da's namelijk een van de geweldige features waarom men zo graag HDMI-aansluitingen wil verplichten. Maar misschien helpt het als je eens precies op tekening zet hoe je de aansluitingen hebt, want als het niet aan het kastje ligt dan is er mogelijk iets met je pc. Moet je pc het beeld van het kastje weergeven ? of wil je de monitor-uitgang van je pc op de tv aansluiiten via deze omweg ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...