Ga naar inhoud

Probleem met TV opname Engeland


Aanbevolen berichten

Een Engelsman heeft voor mij een tv-programma opgenomen van de Engelse zender BBC4. Hij heeft het programma in het standaard dvd-formaat op de dvd gezet (VOB, INFO en BUP files). Als ik de dvd afspeel in mijn pc dan heb ik prima beeld maar als ik de dvd afspeel in mijn stand-alone dvd-speler dan krijg ik op mijn tv zowel boven als beneden in het beeld een vrij brede groene band te zien. Ik heb zoiets wel eens eerder gezien met NTSC-materiaal dat in een PAL omgeving wordt afgespeeld maar volgens mij heeft Engeland net als wij het PAL tv systeem. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Waarschijnlijk moet ik de opname converteren naar een formaat dat wel door mijn stand alone dvd-speler ondersteund wordt. Heeft iemand een idee met welke software ik dat het best kan doen? Of is er wellicht nog een andere soort oplossing te bedenken? Graag een reactie. Oh ja als ik de dvd laat analyseren door GSPOT dan is de VIDEO codec MPEG2 en de framerate 25.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...