Ga naar inhoud

Niet automatisch alle nummers afspelen van een CD


Aanbevolen berichten

Probleem, wat misschien ??? snel op te lossen is: Ik heb bijvoorbeeld een cd met 40 korte nummers erop. Ik wil in de mediaplayer slechts 1 nummer van die 40 afspelen. Helaas, helaas, helaas... speelt hij direct automatisch door naar het volgende nummer. Is het zo te regelen dat ik slechts van een (als voorbeeld hier gegeven) cd waarop 40 nummers staan ik er steeds slechts maar dàt nummer van af kan spelen die ik wil ? Dat hij dus niet automatisch doorgaat naar het volgende nummer ?! Dit alles met het opnemen van die nummers (m.b.v. de luidsprekers) voor mijn mobieltje als ringtone. Dan moet ik niet hebben dat hij steeds doorgaat naar de volgende nummers. Bij voorbaat alreeds dank voor uw (eventuele) oplossingen. Griffioen
Link naar reactie
Ben inmiddels al meer dan een uur bezig (GGGRRRRR @#&*@ !!!) met Nero en Mediaplayer en het lukt niet, ook niet via rippen enz... Op m'n oude audio cd speler van... maar liefst 17 jaar oud !!! lukt dit wél ?! Op de pc... die zeker anno nu... over toch wel iets meer geavanceerdere mogelijkheden moet hebben qua dit... lukt dit niet ???! Jammer, dat je software steeds minder cq moeilijker naar je eigen hand kunt zetten. We worden verdoemd tot het zijn van niet nadenkende zombies die klakkeloos maar moeten accepteren dat je het plezier op een pc steeds meer ontnomen wordt, bah ! Trouwens, even voor de goede orde: bovenstaande is dus géén... klacht naar jullie toe !!! Laat dàt even helder zijn ! 't Is gewoon vreselijk dat de opties die je zoekt te vaak niet mogelijk blijken... Wat is dit... voor een PC-wereld ???! Griffioen
Link naar reactie
Ten eerste moet je het idee van een CD loslaten. Zorg dat je alle nummers en CD's in je collectie goed op een harde schijf hebt in 192 bitrate mp3. Gebruik dan een krachtiger programma zoals itunes, die kan alles wat ik ooit zou willen met een mp3 lijst. Hoesjes, animaties en kleurtjes en songteksten boeien met niet. Rip altijd naar mp3 en beheer alles handmatig, laat itunes geen mp3's verplaatsen. Ik rip met audiograbber. Heb mijn eigen collectie geripped op meerdere computers tegelijk en heb ook een backup van mijn mp3's. 27.000 liedjes is maar 160 gig.
Link naar reactie
Hartelijk dank voor je reply stee0036, maarrr... het is toch van de gekke dat in o.a. Mediaplayer (in mijn voorbeeld) alle 40 nummers in beeld komen en indien je dan bijvoorbeeld alleen nummer 23 horen wilt, die ook alleen maar aanklikt, er automatisch bij be-eindiging van dat nummer doorgeschakelt wordt naar het volgende nummer ???! Als ik dan nummer 23 aanklik ? wil ik ook uitsluitend en alleen dàt nummer horen ! Het frappante is dat met oudere PC (en die heel oude programma's) dit vroeger wel kon ??? Ik praat nu over de jaren negentig vorige eeuw. Van enioge vooruitgang om de consument écht... ter wille te zijn is dus absoluut geen sprake. De opties die jij noemt, zullen misschien wel werken, maarrr: wàt een werk is dat... gerekend naar het feit dat je ook gewoon maar slechts 1 nummertje zou moeten kunnen aanklikken om uitsluitend dan ook maar dàt nummer (en niets meer !!!) te horen ! Het downloaden van diverse wave-editoren hielp mij ook al niet, terwijl ik toch wel weet hoe je daar mee om moet gaan (ik computer al heel, en heel wat jaartjes hoor !). Wat mij betreft: zéér slechte zaak dat dit, zoiets eenvoudigs eigenlijk, toch ? Zelfs anno: nu... niet mogelijk is. Maar nogmaals: Uiteraard treft Comptertotaal hier geen enkele blaam ! Griffioen
Link naar reactie
Tip van stee0036 maar eens nagetrokken. Itunes gedownload. Tsja, daarmee lukt uiteindelijk wat ik wilde, maar dan nog: wat een omslachtigheid... Gewoon een nummer aanklikken zou moeten volstaan, maar tsja, 't mag de consument klaarblijkelijk niet makkelijk gemaakt worden these days... (je mag wel betalen, maar wààr krijgen voor je geld ? Ho maar ?!). Maar goed, ik ben dus toch blij met de tip van stee0036. 't Is niet zo als het m.i. zijn moet, maar ik kan er mee uit de voeten. Hiermee is dus nogmaals duidelijk dat bij al m'n commentaar ik geen enkele reden heb om te klagen over Computertotaal, integendeel: via hen (en stee0036) kwam er toch een redelijk werkbare oplossing... Maar tegen al die programma's these days zeg ik: Schaam u !!!!! En dan druk ik me nog heel netjes beschaafd en fatsoenlijk uit ?! Griffioen
Link naar reactie
Dat is toch hartstikke logisch Griffioen? 99% van de mensen wil [u:b149549a6d]wel[/u:b149549a6d] dat het doorloopt namelijk. Wat je nog wel kan doen is een playlist in WMP maken, met alleen jou nummer erin, dan zal hij alleen die afspelen 1x, (met repeat oneindig). Wat betreft CD-spelers, dat is waar. Vroeger was het gebruikelijk te stoppen na een nummer. Dit wordt echter erg irritant gevonden omdat je dan nooit lekker een CD'tje kan luisteren, (Steeds volgende nummer afspelen). Lijkt me dus niet zo raar :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...