Ga naar inhoud

DVD-brander wordt ineens niet meer herkend


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb sinds eergisteren een probleem. Als ik een dvdtje wil branden met nero 6, waar ik nooit problemen mee gehad, ziet ie alleen Image Recorder. Ik heb inmiddels vrijwel alles gedaan wat ik op internet kon vinden (hardware deinstalleren en opnieuw opstarten bijvoorbeeld) maar ik houd het probleem. Ik ben er inmiddels achter dat het niet aan Nero ligt. Als ik namelijk een dvdtje afspeel op mijn pc, wat wel gewoon lukt, en ik ga naar nero dan herkent hij mijn Optiarc AD-5170A wel gewoon. Iemand die weet hoe hij hem ook ziet als DVD als er gewoon een leeg dvdtje in zit? Nog even voor de duidelijkheid. Bijv. Nero ziet hem niet als DVD-speler/brander en als ik er een leeg dvdtje ingooi ziet ie hem als CD, wat ik overigens ook niet kan brander (zie alleen image recorder). Als ik een werkende DVD (bijv installatiecd Nero) er in gooi ziet ie hem wel als DVD. Als ik dan bij Nero ga branden zie ik de Sony-drive wel, maar dan kan ik natuurlijk niet branden omdat er geen lege dvd in zit. Ik heb bijv. ook al XP al opnieuw geinstalleerd en firmware geupdate
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...