Ga naar inhoud

Geluidskaart werkt niet


Aanbevolen berichten

Ik heb van de week mijn computer naar de computer boer gebracht omdat mijn windows was gecrashed maar het bleek dus mijn harde schijf te zijn die het heeft begeven. Dus ik heb hem 2 dagen geleden opgehaald maar nu werkt dus mijn geluidskaart niet alle drivers zijn 'goed' geinstalleerd. Het gaat hier om een Creative Audigy, en als ik windows opstart zegt die ook dat de geluidskaart niet goed is gemonteerd :S. Alvast Bedankt Darx
Link naar reactie
Het kan zijn dat de kaart niet meer goed in het PCI-slot zit. Dat kun je controleren door de kast open te maken en de kaart [b:39964f1ee6]voorzichtig[/b:39964f1ee6] terug te duwen in het slot. Je moet wel een beetje weerstand voelen, maar niet doordrukken als het echt niet wil. Heb je trouwens wel een losse geluidskaart, of zit er een Creative Audigy-chip op het moederbord?
Link naar reactie
Voor SiS zijn er geen losse chipset drivers. Ik zie wel een c-media driver staan (onboard geluid). Zie je die ook terug in apparatenbeheer? Dan zou je die eens kunnen uitschakelen in het bios, kijken of dat iets verandert. Wel een oud beestje, aan de datering van de drivers te zien. http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=K7S8X%20R3.0&s=462
Link naar reactie
Als je de creative kaart verwijdert, krijg je dan wel geluid uit het moederbord? Het was overigens niet mijn idee, die c-media drivers te installeren. Daar kunnen alleen maar meer problemen van komen. Ik zou het onboard geluid uitschakelen in het bios (en de drivers eerst weer verwijderen).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...