Ga naar inhoud

5.1 luidsprekerset


Aanbevolen berichten

Hi, Mijn oude prologic versterker is nagenoeg overleden en de boxen zijn ook niet meer wat het geweest is. Nu twijfel ik wat te doen. De betere 5, 7.1 sets voor de pc klinken tegenwoordig nog helemaal zo gek niet meer en denk ik er over om de versterker te vervangen door zo'n set. In ieder geval voor voorlopig. Nu heb ik een dvd speler met optisch uit, een tv (nu nog) met analoog uit en bijna een HTPC met analoog en HDMI uit en ook nog een Mediaplayer die alle uitgangen heeft. Bestaan er setjes die al deze uitgangen ondersteunen? of iig Optisch + analoog?
Link naar reactie
De set is al relatief oud. Maar een pc veroudert snel, een speakerset amper. Ik heb hier nog een oudere Z-560 staan, klinkt nog steeds perfect. Met bluray krijg je met hdcp te maken, en dat moet door alle gebruikte onderdelen ondersteund worden. Anders valt de resolutie meteen terug. Zou je nog even wat aandacht aan kunnen besteden.
Link naar reactie
Bedankt voor de tip, ik ga even rondneuzen. Was het niet zo dat Bluray in concurrentie zit/zat met een ander systeem? Is het nog steeds gokken wat het uiteindelijk gaat worden? Als het gaat om HD, Bluray, etc etc, ben ik er een beetje uit, dwz, uit de techniek. Het setje moet het geluid van films weergeven waarbij digitale maar ook analoge bronnen bij gebruikt worden. (dus ook ouderwets stereo geluid ivm MP3, cd en zelfs nog LP). Mijn mediaplayer heeft bv een HDMI aansluiting. Daarmee sluit ik hem straks toch aan op de TV? en de audio via Optisch of Coaxiaal?
Link naar reactie
De concurrent is HD-DVD, maar die is volledig uit de gratie. Het is tegenwoordig allemaal bluray. HDMI bevat zowel beeld als geluid, en dat is bij pc's een probleem. Sommige videokaarten hebben zelf een geluidschip, soms pikken ze het signaal op van onboard geluid. Zolang je analoge of onbeveiligde bronnen gebruikt, maakt het allemaal niet uit, hoe je het aansluit. Maar afspelen van bluray schijven is kritischer. Goed uitzoeken dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...