Ga naar inhoud

Mediamonkey beheren met remote


Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist mijn Sweex Wireless Multimedia Remote Control binnen. Deze remote is vooraf ingesteld op WMP en nog 2 programma's. Nu wil ik deze met mediamonkey gebruiken, wat gewoon mogelijk moet kunnen zijn. Als ik de afstandbediening in Mediamonkey namelijk gebruik werkt hij wel, maar niet altijd even goed. Zo werkt "vorige nummer" en "play/pauze" bijvoorbeeld wel, maar gaat hij zoeken als ik "volgende nummer" indruk. Dit moet haast wel op één of andere manier in te stellen zijn. Weet iemand hoe?
Link naar reactie
Ja! Het is eigenlijk vrij simpel, de afstandsbediening stuurt zogenaamde "hotkeys" (ook wel sneltoetsen) door naar de computer. Windows zelf ondersteund sowieso hotkeys, deze kan je met bepaalde software aanpassen. Ik gebruik bijvoorbeeld hotkeyhelper: http://www.tucows.com/preview/352676 Met behulp van die software heb ik bijvoorbeeld de "eject" knop (die ik toch niet gebruik) gekoppeld aan het uitschakelen van mijn computer. Dus de computer uitschakelen vanuit je luie stoel/bed, werkt perfect! Of VLC het ondersteund ligt er dus aan of VLC ook hotkeys ondersteund, en dat doet het ook (extra -> voorkeuren -> sneltoetsen). Dus ook met VLC zou het na het instellen van de sneltoetsen perfect moeten werken. Ik ben in ieder geval zeer te spreken over het product omdat het aan al mijn verwachtingen voldoet en zelfs meer. Het signaal kan ook enorme afstanden overbruggen. Ik kan zelfs vanaf de benedenverdieping de muziek boven regelen! Kortom: prima ding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...