Ga naar inhoud

2x Audio gelijk uit PC. Over HDMI (7.1) en SPDIF (PCM 2.0) ?


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om 2 audio signalen tegelijkertijd door te geven? [b:665b45e582]Situatie:[/b:665b45e582] Ik heb de pc dubbel aangesloten via HDMI en SPDIF naar mijn receiver. De receiver gebruik ik multi-zone. Dus ik kan meerdere signalen in verschillende ruimtes doorgeven. Bijvoorbeeld een film kijken in de ene kamer en muziek in andere ruimtes. Ik zou dus graag iTunes willen doorgeven via digitale coax (2.0 PCM over SPDIF) en films over HDMI (AC3/DTS). Ben benieuwd! [b:665b45e582]Hardware:[/b:665b45e582] [u:665b45e582][i:665b45e582]Receiver:[/i:665b45e582][/u:665b45e582] Denon AVR 2809 [u:665b45e582][i:665b45e582]PC:[/i:665b45e582] [/u:665b45e582] ASUS P5Q-E (onboard optisch en digitaal coax) ATI HD4670 video (hdmi met onboard 7.1) verder geen geluidskaart (als dat de oplossing zou zijn, hoor ik het graag)
Link naar reactie
Ik heb meerdere geluidskaarten die tegelijk werken maar dat werkt alleen in speciale programma's zoals adobe audition. Ik kan kiezen welke track naar welke kaart gaat per spoor. Ik vrees dat je plan niet gaat werken. In itunes en bij afspelen films kun je geen geluidskaart selecteren. Itunes pakt de standaard geluidskaart van Windows, ik vraag me ook af of je geluidskaart het wel kan, meestal is er 1 output mogelijkheid actief omdat ze de kaarten zuinig ontwerpen. De beperking zit dus zowel als in itunes als in je geluidskaart. Je misschien kans als je de digitale standaard maakt zodat je itunes deze gebruikt en hopelijk als je een film afspeelt deze het HDMI signaal gebruikt.
Link naar reactie
Dank voor je snelle reply, je suggestie was [b:332461833c]TOP[/b:332461833c], je conclusie minder ;)! WANT HET KAN DUS TOCH! [u:332461833c]Software:[/u:332461833c] In iTunes kan het inderdaad niet. In PowerDVD of een mkv speler kan ik wel kiezen welke audio uit ik gebruik. PowerDVD bijvoorbeeld HDMI of SPDIF. Maar ja, ik wil natuurlijk de films over HDMI en iTunes over SPDIF. Dat zal dan wel de bottleneck zijn. [b:332461833c]Zo opgelost:[/b:332461833c] [u:332461833c]Jouw suggestie[/u:332461833c] omdraaien en juist SPDIF standaard maken en voor PowerDVD HDMI uit kiezen. Ik kan dit nog niet testen met SPDIF, dus doe het nu even met de pc-speakers als standaard en PowerDVD over HDMI....en het draait als een zonnetje! [u:332461833c]Hardware:[/u:332461833c] Gelukkig nog steeds niet nodig! Wellicht ga ik performance issues hebben als ik beide gelijk draai, dan zou een hardwareversneller (soundcard) een oplossing kunnen bieden. Met hele andere woorden maar wat korter: :D :D [b:332461833c]BEDANKT!!![/b:332461833c] :D :D Ik zal nog laten weten of het ook lukt met SPDIF en mijn multi-room als ik de digitale coax kabel heb. [img:332461833c]http://www.freeimagedump.com/images/FPQ92534.jpg[/img:332461833c]
Link naar reactie
Toch een beetje moeite om dit uit te werken. Ik dacht dat ik gewoon een coax rca kabel vanuit die oranje SPDIF stekker op mijn moederbord (helemaal links op het plaatje) naar mijn receiver coax in kon doen. Dit werkt niet echt. Nu weet ik niet of het door mijn kabel komt, of omdat ik dit niet echt kan kiezen in mijn sound-properties (zie plaatje hierboven), daar zie ik; - HDMI driver van Realtek (werkt beter dan de standaard) - Speakers (pc) - SPDIF over optisch toslink - Zelfde HDMI jack maar dan met de standaar driver van Ati. [b:30ef2f392c]- Geen SPDIF over coax...[/b:30ef2f392c] Enige gedachten hierover? Of zou [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1320165]deze[/url] hetzelfde probleem hebben en het aan de kabel liggen.. [img:30ef2f392c]http://www.freeimagedump.com/images/TWX96021.jpg[/img:30ef2f392c]
Link naar reactie
Weet ik eigenlijk niet, ik gebruik nu (om te testen dus) het rest-deel van de rca-kabel die ik als LFE kabel naar mijn subwoofer gebruik. Overigens zou ik ook voor optisch kunnen gaan (goedkoop), maar daar hoor ik nou weer over dat coaxiaal de voorkeur heeft. Op het net kom je om in de terminologie die nogal verwarrend werkt en wellicht naar hetzelfde wijst: Coax / Digital Coax / SPDIF coax / RCA / Digital RCA...etcetera. Wat zou bijvoorbeeld een goede optische coax kabel zijn van 10 meter?
Link naar reactie
Dit dreigt alweer een leuk leerproces te zijn (en aan de views te zien vind ik dat niet alleen ;)). Ik heb het bijna...bijna voor elkaar. Ik luister nu in de woonkamer en keuken naar iTunes en in de TV-kamer kijk en luister ik naar PowerDVD!...via dezelfde PC en dezelfde Receiver! :D Blijkbaar moest ik de kwaliteit omlaag schroeven naar 44100hrz CD quality. Dit werkt, maar nog niet goed genoeg, want het kraakt aan alle kanten. :? Dat zou dus aan; 1- de kabel kunnen liggen (hopelijk, maar waar een goede kopen?) 2- de onboard sound kunnen liggen (hopelijk niet)
Link naar reactie
Je gaat wel snel. Tijdens het typen beseft ik me inderdaad dat HDMI eigenlijk als een aparte kaart werkt en dat je probleem oplosbaar is. Kraken van audio is meestal een probleem met buffers maar ik gebruik geen spdif dus kan je niet veel helpen. Verder is het zo dat je niet moet reply'en op je eigen laatste post maar de EDIT knop gaat gebruiken.
Link naar reactie
Je hebt gelijk, komt door het enthousiasme. Het gekraak hield op na een reboot. Wat bedoel je met de buffers? Vreemd genoeg krijg ik het overigens niet voor elkaar om een gecombineerd signaal naar buiten te sturen. Dus HDMI beeld en SPDIF geluid vanaf 1 programma. *upje* en nog een vraag; Kan ik de lege kanalen die hdmi uitzendt niet laten skippen? Dus 2.0 als 2.0 uitzenden naar mijn receiver ipv 5.1?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...