Ga naar inhoud

Geen DTS bij WD TV HD Media Player


Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik de de Western Digital TV HD media Player gekocht, alles draait prima, geen problemen verder, alleen bij een .mkv-bestand kreeg ik, naast een uitstekend beeld, geen geluid. Een blik op het audiospoor leerde me dat dit DTS was en o.a. in een [url=http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Test-artikel/Western-Digital-TV-HD-Media-Player.htm]test[/url] van Computer!Totaal las ik waarom dat niet hoorbaar was: [quote:5e50d6cf08]Naast de analoge geluidsuitgang is ook een optische digitale aansluiting aanwezig. DTS kan alleen worden doorgegeven (‘pass through’) en niet worden gedecodeerd. Datzelfde geldt voor Dolby Digital-geluid, hoewel een lagere tweekanaals-kwaliteit wel te decoderen is. Net als bij DTS is het ook mogelijk om Dolby Digital zonder kwaliteitsverlies door te geven. U hebt dan wel een versterker of een televisie nodig die dit signaal kan omzetten.[/quote:5e50d6cf08] Ik bekijk m'n films op een Panasonic Plasma (TH-37PX80E), kennelijk kan die dat signaal dus niet omzetten. Zit ik nu vast aan een nieuwe versterker (m'n enige versterker is minstens 20 jaar oud) of zijn er nog andere oplossingen? Zou zoiets in een firmware-update nog verbeterd kunnen worden?
Link naar reactie
Een firmware upgrade zal dat zeer waarschijnlijk niet gaan brengen aangezien er voor deze aanvullende technologie rechten betaald moeten worden aan Dolby. Bovendien zal het apparaat dan al over een dolby DTS decoder moeten beschikken( die "uit" staat) want software matig is zoiets niet 1-2-3 te realiseren. Een nieuwe versterker komt dan dus in beeld of je moet de mkv bestanden hercoderen zodat het dts signaal een gewone stereo wordt of dolby 2 kanaal.
Link naar reactie
De oplossing blijkt softwarematig te zijn: op http://www.videohelp.com/tools/PopCorn_MKV_AudioConverter kun je een programmaatje downloaden waarmee je DTS vlekkeloos kunt omzetten naar AC3, zonder kwaliteitsverlies van het beeld. Op http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/ lees je hoe. EDIT: Mocht je dit programmaatje nodig hebben dan adviseer ik om het van deze laatste site te halen (de link zie je helemaal bovenaan). Als je het runt dan haalt het automatisch alle andere tooltjes die je nodig hebt op en installeert ze daarna in één moeite door. Bij die andere moet je dat handmatig doen (tenminste, dat is mijn ervaring), dat is een langdurig en vrij vervelend werkje. Ik heb het vandaag uitgevoerd en het resultaat is echt goed: het betreffende .mkv-bestand speelt nu moeiteloos af, mèt perfect geluid. De combinatie van deze player met een portable harddisk is ontzettend handig en makkelijk in het gebruik, kan het iedereen aanraden! :D
Link naar reactie
  • 4 weken later...
goedkoop is vaak duurkoop, voor grappen en grollen als dolby, dts maar zelfs mp3 moeten licenties betaald worden, tevens hdmi als dat niet gebeurd wordt het ook niet ondersteund, gerenommeerde jongens in het mediastreamer landschap zoals conceptronic, mvix en tvix daar zit het wel goed bij. je heb ook exoten zoals itab, iamm en markus, zou ik mn zinnen niet op zetten ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...