Ga naar inhoud

Draadloze verbinding Computer------>Xbox


Aanbevolen berichten

*eh* wat wil je met die bestanden ? Als je bedoelt dat je ze wilt bekijken/beluisteren dan heb je twee mogelijkheden : (a) je computer heeft Vista en je hebt Windows MediaCenter ... In dit geval kun je in theorie de console als 'media extender' gebruiken. Mocht dit niet lukken dan kun je beter de moed opgeven, want dat spul is nogal kieskeurig wat betreft je router, netwerk-kaarten etc. Mij is het in ieder geval tot op de dag van vandaag nog niet gelukt. (b) je start een UPnP-server ergens op je netwerk. Hiervoor heb je drietal opties : (i) je gebruikt een pc die Windows Media Player 11 heeft ... (ii) je download een programma zoals TVersity ( http://www.tversity.com ) en start dat op je pc (iii) je koopt een NAS (networked attached storage-device, eigenlijk een mini-server) die zo'n media-server heeft ingebakken (voorbeeld is de Netgear Duo, maar er zijn er meer) Qua geluid en foto's heb je geen supersnel netwerk nodig, maar voor filmpjes is dat wel noodzakerlijk. Bij alles geld echter dat je console maar een zeer beperkt aantal bestandsformaten kan afspelen. Dus tenzij je handmatig conversies kunt doen of je een server hebt die krachtig genoeg is kun je ook wat dat betreft tegen problemen aanlopen.
Link naar reactie
Beste pieter-paul, Ik begrijp uit je verhaal dat je muziek/foto en films wilt streamen ? Foto's streamen zal geen probleem zijn, bij muziek heb je grote kans dat je geluid harder en zachter gaat en een film draadloos streamen is hellemaal geen doen. Ik weet vrij weinig van Xbox360 ben zelf een gelukkig eigenaar van een ps3 en daarvoor is een programmatje waarmee ik alles heel erg goed kan streamen. Datgeen wat Jafo voorstelde Tversity en windows mediaplayer 11 op vista, heb ik allebei mee gewerkt en dat werkt niet echt lekker. Ik raad je iniedergeval wel aan voorgaans je gaat zoeken naar een goed netwerk streaming programma om een goede codec packet te downloaden zodat het afspelen van 99% van je films geen probleem meer mag wezen. Ik adviseer je om dit codecpack te downloaden en installeren [url]http://www.cccp-project.net/download.php?type=cccp[/url] Let er wel even op dat je voordat je dit installeert eerst even alle andere codecs van je computer af gooit. Dit is het enige waar ik je nu even mee kan helpen, en probeer in het gevolg in je vragen wat duidelijker te zijn, met o.a je besturingsysteem en je vraag iets specifieker te benoemen. Succes er verder mee ;) Groetjes
Link naar reactie
Geluid gaat bij mij niet vanzelf harder/zachter. Ik gok dat dat of een probleem met je mp3-bestand is aangezien niet alle muziek even 'hard' staat (deels te voorkomen door bij het rippen het volume te laten aanpassen). Het zou kunnen dat bij 'slechte' ontvangst de server tijdelijk terugschakelt naar een lagere bitrate, wat ook het 'zachtere' geluid zou kunnen verklaren. TVersity was bij mij echt plug&play en heeft een dozijn aan mogelijkheden (podcasts, rss-feeds, etc). Maar er zijn meer dan genoeg alternatieven als je op UPnP- of DLNA-mediaservers zoekt, zo heb je nog Twonky maar die is niet echt gratis en Squeezecenter (een apart formaat dat niet op je 360 zal werken). En Apple schijnt ook nog zijn eigen spul te hebben, want mijn NAS kan ook als iTunes-server dienst doen. Maar of dat spul ook los te krijgen is weet ik niet. OVerigens hoort dit topic zo niet meer bij Games, en kan het beter bij multi-media onderdeel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...