Ga naar inhoud

Ghosting probleem op LG42PG6000


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! Ik heb een Ati 4850 waarop een Syncmaster 226BW is aangesloten als primair scherm. Als tweede scherm gebruik ik een LG 42PG6000 plasma scherm. Sinds kort merk ik dat alleen bij computer beelden, of ze stil zijn of bewegend, dat er ghosting bestaat.Het is niet echt slecht maar storend genoeg, zeker bij ondertitels. De VGA heb ik met de plasma aangesloten via een component kabel Y,Cb,Cr. Dit is iets wat ik alleen de laatste 3 weken heb, en deze configuratie heeft perfect gewerkt voor meer dan 4 maanden. Ik weet het bijna zeker dat het niet aan de plasma ligt omdat ik geen ghosting heb op digitale tv of op Satelliet tv. Het is ook geen image retention, (volgens mij heet het zo). Zelfs als ik de muis op de plasma scherm zie, is er een kleine donkerdere schaduw die het volgt. Tot nu toe heb ik de drivers verwijdert en opnieuw geinstalleert, het bestuuringssysteem opnieuw geinstallerd en zelfs een andere bestuuringssysteem opgezet in de hoop het probleem te verhelpen. (Eerst vista en nu Windows 7 beta build 7057) Heeft iemand suggesties? Alvast bedankt voor de aandacht.
Link naar reactie
[quote:7c69018099="gerben"]Ghosting bij stilstaand beeld? Leg uit![/quote:7c69018099] Ik bedoel een schaduw die duidelijk zichtbaar is op iedere lijn. Het is erg zichtbaar als je films kijkt met ondertiteling. Dan lijkt het net of de letters 3d zijn. Als je een foto bekijkt dan is het bijna wazig omdat de lijnen niet duidelijk zijn. Als je wil, wil ik een foto posten.
Link naar reactie
[quote:cdca6908c8="Jax Dryke"]sluit m eens aan met een hdmi kabel, desnoods van dvi>hdmi. dan heb je dat probleem niet meer.[/quote:cdca6908c8] Gedaan. Het probleem is idd opgelost. Het kost me wel een 2.5 m HQ hdmi kabel terwijl ik een 4 maanden geleden een composiet kabel van bijna 70 euro ook al had gekocht. Is dit op een andere manier op te lossen zonder een investeering van bijna 60 euro weer? Dank je voor je reactie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...