Ga naar inhoud

Geluid gaat steeds harder en zachter


Aanbevolen berichten

Sinds ik mijn huidige computer heb (half jaartje) heb ik steeds last van dat het geluid steeds zachter gaat. Als ik hem dan harder zet dan gaat het geluid ineens weer steeds harder en harder. HEt varieert gewoon de hele tijd door, en dat is erg irritant. Ik heb het met de onboard geluidskaart geprobeerd, maar ook met mijn Soundblaster XFi-Xtreme audio kaart. Ligt dus niet aan de geluidskaart. Ik heb probleem zowel onder windows als onder linux op dezelfde PC. Ik vraag me nu dus af of het aan de speakerset ligt, of dat ik softwarematig iets kan instellen. Ik heb namelijk ook wel gelezen dat het met de afvlakking van de muziek te maken kan hebben. Dat er bij het coderen van muziek tegenwoordig steeds vaker een of andere compressie techniek gebruikt wordt waardoor dit zou kunnen voorkomen. Heeft iemand hier ideeën over? Ik zou dit probleem graag oplossen. ALs het aanschaffwn van een nieuwe speakerset het probleem oplost dan moet dat maar, maar ik zou graag een bevestiging hebben dat het daar wel aan ligt voo ik daar weer hetzelfde probleem mee krijg.
Link naar reactie
[quote:d85bfe3046="mac_doggie"]heb ik steeds last van dat het geluid steeds zachter gaat[/quote:d85bfe3046] Heb je de speakerset al op een andere PC kunnen proberen? Check voor de probleem PC op de site van Microsoft artikel 307918 [url=http://support.microsoft.com/kb/307918]Bronnen voor het oplossen van geluidsproblemen in Windows XP.[/url] Welke Windows versie draai je?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...