Ga naar inhoud

Hoe doen jullie dit? Mediapc's?


Aanbevolen berichten

Nieuwe pc's worden steeds beter in het weergeven van films en audio. Maar zetten jullie dan de pc bij de TV? en schakelen jullie de TV in om audio te luisteren?? Stel ik schaf een pc aan voor dit doel.. Is er een mogelijkheid om een soort display in te bouwen waarmee ik door mijn mp3's kan bladeren zonder dat ik de tv in hoef te schakelen? (beetje zoals een auto-radio werkt?) Ik heb nu een linksys kiss 1600. Dat werkt fantastisch voor Divx films maar waardeloos voor mp3 en DVD-iso's. Kan zon htpc ook volledig bediend worden met een afstandsbediening ipv een toetsenbord en muis?
Link naar reactie
Ik weet dat er een shuttle pc is met aanraakscherm van 7". Je kan een virtueel toetsenbord installeren en die gebruiken met je remote. Als je er dan ook nog een fire-dtv kaart inzet kan je hem ook gebruiken als harddisk recorder(time shift). Voor mn werk bouwen we ze wel in maar dan draait er altijd een scherm bij. Wij gebruiken dan Quibus pc's met media center.
Link naar reactie
http://www.gadgetgrid.com/wp-content/uploads/2008/04/thermaltake.jpg ik heb dit ding in mijn HTPC zitten. Een 7 inch apparaat met inklapbaar touchscreen. als ik mijn TV niet aan heb staan, maar toch muziek wil luisteren, dan gebruik ik dit dingie. Werkt fantastisch. LET OP: het is een 7 inch apparaat en benodigt dan ook een 7" slot in je PC. Een normale dvddrive slot is 5,25", dus dat gaat niet passen. Er zijn maar heel weinig computerkasten die een 7" slot hebben. Ik heb een Thermaltake Mozart, daar past ie heerlijk in: http://www.nextag.com/thermaltake-ve1000bws-mozart-tx-full-tower/zzppmainzB1z0--search-html Deze, voor mediacenter pc's gemaakte computerkast, is wel redelijk groot. Een kubusvormige kast, welke ong anderhalf x zo hoog is als een normale kast.
Link naar reactie
Ik heb mijn woonkamer vrij van CD's en DVD's. Mijn eigen aankopen zijn geripped (maanden werk) en staat op een harde schijf. Van deze schijf heb ik ook een kopie. In de woonkamer staat een eenvoudige pc met een klein 15 inch scherm. De videokaart is van ATI, een 3800 serie. Deze heeft 2 VGA uitgangen. Op de ene is een oud 15 inch scherm en de andere is de LCD tv. Mijn LG TV is 1920 keer 1080P en heeft VGA in. Het beeld is prachtig en het werkt zoals ik wil. De pc staat bijna altijd aan en ik gebruik hem ook om even snel te surfen. Moederbord is van Gigabyte (80 euro), de kast is van a open en heeft ook een blu ray speler van sony. Geluidskaart is onboard. CPU is een Q6600 van mijn oude pc, daar zit nu een Q9650 in. Hij draait alle MKV files zonder schokken. Draai een standaard xp installatie en met de CCCP codec pack. De woonkamer pc was iets van 280 euro zonder de CPU. De LG TV 650 euro. De speakers zijn stereo actieve studio monitoren, het zijn "KRK 8", deze klinken erg goed en zijn goedkoper dan je denkt - 500 euro per set. Heb een mini toetsenbord en een draadloze muis. Neemt weinig ruimte in.
Link naar reactie
@Jax Die kast is erg mooi, ik zag er ook een foto van op tweakers.. (alleen jouw link naar de fotos werkt niet meer). Gebruiken jullie zo'n pc dan ook om te surfen of echt alleen maar voor films en muziek? Het lijkt me dan niet prettig tekstverwerken of surfen? Het idee van een los touchscreen scherm lijkt me wel ideaal.. Hmm. Toch stof om over na te denken. Misschien kan ik ook zelf een case maken..
Link naar reactie
films en muziek. De pc staat in een verstopt in een gewone hoge kast en het werken is niet goed voor je rug. Even iets opzoeken op internet kan wel natuurlijk. ps heb een pc gebouwd (nummer 4) met een antec kast, ook mooi voor media pc! [img:b6a9ef6e43]http://www.besidesdata.nl/gitaarnet/2009%20maart%20DAW%20bouwen%20014%20(Medium).jpg[/img:b6a9ef6e43] 115 euro is deze kast inclusief voeding.
Link naar reactie
[quote:c67bb17f4c="Lord Wodan"]@Jax Die kast is erg mooi, ik zag er ook een foto van op tweakers.. (alleen jouw link naar de fotos werkt niet meer). Gebruiken jullie zo'n pc dan ook om te surfen of echt alleen maar voor films en muziek? Het lijkt me dan niet prettig tekstverwerken of surfen? Het idee van een los touchscreen scherm lijkt me wel ideaal.. Hmm. Toch stof om over na te denken. Misschien kan ik ook zelf een case maken..[/quote:c67bb17f4c] De links werken hier gewoon hoor. Ik gebruik de PC niet heel vaak, maar wanneer dit wel het geval is, surf ik er ook gewoon op, gebruik ik msn/xfire etc. Het is pas prettig werken, als je een full hd tv hebt, lcd of plasma uiteraard. Plasma verdient mijn voorkeur ivm betere kleurschema's, maar dit is natuurlijk persoonlijk. De losse touchscreen is zekerz wel handig, dit gebruik ik als ik puur een muziekje wil luisteren en de tv niet aan hoeft ;) Nogmaals, er zijn minder kasten met een 7" slot dan dat je op je 2 handen kan tellen, houd daar rekening mee voor je een htpc kast koopt. Mijn kast is ook erg groot, al dan niet gigantisch, maar dit heeft dan weer het voordeel dat de luchtcirculatie optimaal is.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:4eecf5ef75="stee0036"] Mijn eigen aankopen zijn geripped (maanden werk)[/quote:4eecf5ef75] Waarmee heb je dat gedaan trouwens? @Jax, Dat touchscreen, hoe is hij in gebruik? Ik ga wss VLC player gebruiken om films te spelen, is het dan niet lastig om dan bestand-> openen etc aan te tikken? Of zit er software bij waarmee je een bibliotheek kan creeren? net als mediamonkey met muziek doet?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:4052121b4c="djuice"]koop eem mediastreamer van mvix of tvix, kost je een paar honderd euro en je bent klaar! geen gehannes met om te bouwen pc's, loont tegenwoordig de moeite niet meer[/quote:4052121b4c] Zoiets heb ik maar dan heb ik alsnog een pc nodig die het downloaden, uitpakken, opslaan, rippen etc moet doen. Deze pc moet dat allemaal gaan doen maar dan naast de tv.
Link naar reactie
[quote:edf90c155a="Lord Wodan"] Stel ik schaf een pc aan voor dit doel.. Is er een mogelijkheid om een soort display in te bouwen waarmee ik door mijn mp3's kan bladeren zonder dat ik de tv in hoef te schakelen? (beetje zoals een auto-radio werkt?) Ik heb nu een linksys kiss 1600. Dat werkt fantastisch voor Divx films maar waardeloos voor mp3 en DVD-iso's. Kan zon htpc ook volledig bediend worden met een afstandsbediening ipv een toetsenbord en muis?[/quote:edf90c155a] tuurlijk. kijk naar de duurdere modellen en ze hebben vrijwel allemaal een afstandbediening en een display zodat je niet altijd via de tv hoeft te kijken. kijk bv maar eens bij [url=http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGpka5iSmJTK/viewproduct/Thermaltake_DH101_Black__Media_kit_VF7001BNS/]deze [/url]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
koop eem mediastreamer van mvix of tvix, kost je een paar honderd euro en je bent klaar! geen gehannes met om te bouwen pc's, loont tegenwoordig de moeite niet meer __________________________________ [url=http://www.y3.com/games/3113/King_of_Fighters_XS_Ultimatum]king of fighters flash[/url] [url=http://www.alle-tests.nl/iq-test-intelligentie.php]IQ Test[/url]
Link naar reactie
[quote:bad0546cdd="sifa123"]koop eem mediastreamer van mvix of tvix, kost je een paar honderd euro en je bent klaar! geen gehannes met om te bouwen pc's, loont tegenwoordig de moeite niet meer[/quote:bad0546cdd] En waarom niet? Heb je daar ook een goede reden voor? Werk je soms bij MVIX of TVIX?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...