Ga naar inhoud

Hauppage Wintv PVR 150 laat scherm flikkeren


Aanbevolen berichten

Ik heb pas een nieuwe PC (HP DC7900) waarin ik een Hauppage Wintv PVR 150 heb gezet die ik al een paar jaar had liggen. Op het moment dat ik de centrale antenne kabel inplug, gaat mijn beeldscherm flikkeren... Het wordt gewoon een onrustig beeld. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
Link naar reactie
[quote:a9db467f7b="AndreH"]Ik heb pas een nieuwe PC (HP DC7900) waarin ik een Hauppage Wintv PVR 150 [/quote:a9db467f7b] Gebruik je als Windows versie Windows Vista® Business? Check op de website van Hauppauge support voor de laatste drivers http://www.hauppauge.com/site/support/support_pvr150.html
Link naar reactie
Nee, ik gebruik WinXP Prof... Het lijkt me overigens meer een hardware issue dan een driver. Iets met aarding of zo... Heb nu de kaart uitgebouwd. Als ik de CAI connector tegen de behuizing hou, dan zie ik dezelfde flikkering. Het is niet echt dat het beeld aan en uit gaat, maar meer dat het flikkert qua intensiteit.
Link naar reactie
Het is alleen de vraag of een PC op een stopcontact met randaarde beter is dan zonder. Woningen die gebouwd zijn voor 1997 hebben waarschijnlijk alleen in vochtige ruimtes stopcontacten met randaarde. Dus niet in de woonkamer. Ikzelf heb hier ook een Haupauge tv-kaart in mijn PC. Weliswaar een ouder model dan de TS. En mijn PC's zitten allen via 2 wandcontactdozen in een gewoon stopcontact. Dus zonder randaarde. De Haupauge tv-kaart verkrijgt bij mij het tv signaal vooralsnog van UPC/Chello. Ik heb hier geen last van flikkereringen in het beeld. Op het fok forum heeft zo te zien veldmuis met een PC op een randaarde stopcontact, last van een licht flikkerend beeld. http://forum.fok.nl/topic/930536
Link naar reactie
Zelf heb ik randaarde aangebracht, huis uit 1994. Bleek uiteindelijk niet al te lastig toen ik ontdekte dat er in 1 vd centraal dozen, in het plafond, randaarde aanwezig was. Het was toen vrij eenvoudig om er draden bij te leggen. Aardingsperikelen en spanningsverschillen merk ik wanneer ik een heleboel apparaten heb aangesloten op dezelfde groep. Ik heb zelf dus ook UPC kabel, en die kabel heeft ook een duidelijk spanningsverschil. Mede vanwege dat spanningsverschil en de luide brom heb ik gekozen voor een mantelstroomfilter. Vermoedelijk moet de coax gewoon in de meterkast al aan de aarde.
Link naar reactie
Ik heb zo een winTV theatre opgeblazen door lopend in bedrijf de antenne kabel in te pluggen, een kennis geloofde het niet en deed hetzelfde--> boem Hauppauge primo opgeblazen.... Als je pc niet geaard is staat er op de kast 110 volt, op het moment dat je de antenne kabel inplugt aard je de pc en moet die 110 volt teruggetrokken worden naar 0 volt, dat kan voor de pc probleemloos maar lopend in bedrijf moet dat overspannings potentieel in 1 keer afgebouwd worden en dat gaat dan via de tuner van je tv kaart---> boem. Als je het licht uit doet en de tv stekker tegen de kast aan tikt zul je , als het ff meezit, ook kleine vonkjes zien overspringen. Met een tv kaart dus je pc aarden en nooit lopend in bedrijf de tv stekker erin pluggen of eruit trekken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...