Ga naar inhoud

Instellingen voor audio pc/versterker


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik luister heel veel mp3's van mijn mediacenter op mijn audio-installatie. Nu probeer ik al een tijdje de juiste instellingen te maken in de medacenter voor optimaal geluidskwaliteit. Als ik de geluidsterkte van winamp op "half" zet en Windows Vista ook op half moet ik de versterker flink opschoeven. Wat zou de beste instelling zijn? Wimamp half en Vista 100% of andersom misschien? Bedankt alvast voor jullie reacties. Jos.
Link naar reactie
Doorgaans produceert een normale hifi versterker ergens tussen de 25 a 50% het beste gemiddelde aan ruis en signaal, bij pc apparatuur is dat doorgaans slechter gesteld en kun je het beste het niveau harder zetten om de ruis voldoende te overstemmen. Dat betekend kortweg dat je het beste je pc zo hard mogelijk zet zonder te veel vervorming te veroorzaken en de hifi versterker gebruikt voor het regelen van je geluidsterkte. Maar zzoals gerben al zei: het blijft een kwestie van uit proberen. verschil tussen winamp en vista geluidsregeling hoef je niet te verwachten, ze spreken immers alletwee dezelfde geluidskaart aan. Wat belangrijker is; controleer alle kanalen van je geluidsmixer en zet diegene die je niet gebruikt "uit" en dan in het bijzonder de microfoon en line-in kanalen, deze verooraqken doorgaans flink wat ruis.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...