Ga naar inhoud

Heb ik wel de goede HDMI kabel...?


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een HUMAX 5000C HD-decoder gekocht met een Samsung Full HD tv. Nu heeft de verkoper mij een kabel laten kopen van Monster Cable, de 550HD en die is geschikt voor 720p/1080i. Maar... m'n tv kan 1080p aan! Full HD! Nu gebruik ik deze kabel dus om de decoder te verbinden met de tv. Ik zit bij Ziggo dus krijg digitale tv van Ziggo. Als ik het goed begrijp is het digitale HS signaal van Ziggo echt de volledige Full HD 1080p. Klopt het nu dat ik die 1080p niet te zien krijg omdat ik een 1080i kabel heb...? Zit ik nu alles geinterlaced te bekijken en zou ik beter af zijn met een echte 1080p kabel?
Link naar reactie
klopt dat die 550HD geen 1080p aan kan. Daarvoor is de capaciteit van de kabel te laag. Een duurdere versie kan wel 1080p aan. Of je het verschil merkt dat durf ik niet te zeggen. http://www.kabeltje.com/video-hdmi-monster-hdmi-speedrated-c-14_167.html Check deze link bijvoorbeeld, die 550 heeft een doorvoerrate van 2,23gbps, zoals je ziet is dat te weinig voor 1080p
Link naar reactie
Ik heb zelf ook de combinatie van de Humax decoder met een Samsung Full HD scherm. Die monster cable producten is gewoon geldklopperij, tenzij je er zelf stellig in gelooft dat de produkten van Monster Cable vele malen beter zijn dan andere. Ik heb zelf een drietal HDMI kabels van Conceptronics voor ongeveer 13 euries per stuk (via Quickspot.nl) en die doen het perfekt! Waar je op moet letten als je gebruik wil maken van de 1080P functionaliteit (bijv. voor Blu-ray) is dat de kabel aan de HDMI 1.3 Cat2 standaard voldoet. Wil je voor de gouden middenweg gaan zou ik zelf de kabels van Vivanco aanraden voor ongeveer 40 Euro bij de Mediamarkt. Dan weet je zeker dat de kabel geschikt is voor de hoge bandbreedte. Er zijn genoeg forums waar dit onderwerp wordt besproken. Ook zijn de meningen ruimschoots verdeeld. Zo zweert de één bij een dure kabel en de ander gaat voor de goedkopere. Persoonlijk vindt ik de Monster Cable vele malen te duur en het is ook algemeen bekend dat de verkopers zich uitermate hun best doen om zo'n kabel aan de man te slijten. Als ik jou was ging deze kabel retour naar de winkel en keek ik naar een alternatief Verder heb ik mijn Humax ingesteld op 720P, ziet er toch beter uit dan 1080i. Ook is er een forum van/voor Ziggo gebruikers met digitale televisie. Veel succes.
Link naar reactie
Voor 12.50 heb je een 1,5 meter lange kabel van een goede kwaliteit (deze kabel is overigens ook voor veel meer geld te koop bij Alternate) waarvan je niet eens het verschil zal merken met een kabel van Monster. Over dure kabels wordt zoveel onzin geschreven. http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=9740 http://www.alternate.nl/html/product/Kabels_DVI-HDMI/Diversen/HQ_HDMI_kabel/-1044308/?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Kwaliteit van kabels is al een discussie zolang er geluid is. Met name bij audiofielen kan dit erg ver gaan. Voor HDMI kabels is het eigenlijk erg simpel. Kies een HDM! 1.3 kabel voor een redelijke prijs, zeg € 25.00 Met digitale signalen is het nl. : hij doet het - of hij doet het niet! Zodra het signaal nl. niet goed is valt het gewoon weg! Dus niet zoals bij analoog dat het signaal iets minder kan zijn, dus met meer of minder ruis of storing.
Link naar reactie
Maar HDMI is al van huis uit 100% digitaal ... niks analoogs dus. Het formaat is speciaal verzonnen om te voorkomen dat mensen 'stoute dingen' doen met al die perfecte informatie (vandaar al die beveiligings-onzin en versie-nummers waar je rekening mee moet houden). Overigens schijnen audio-freaks er van overtuigd te zijn dat een digitale audio-kabel ook last van 'storingen' kan hebben. Bedenk daarbij dat we voor SATA-aansluitingen in onze pc's helemaal niks met gouden aansluitingen (en zuurstofvrij koper ) e.d. doen, terwijl je in een pc nog veel meer last hebt van storingen dan bij een simpel kabeltje in je huiskamer ....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...