Ga naar inhoud

Problemen met branden DVD


Aanbevolen berichten

Ik heb een vreemd probleem bij het branden van een DVD, even kort wat er misging. Ik brand de laatste tijd films op Nashua DVD+R 4.7/ 16x 120min schijfjes en dit werkte prima. Omdat mijn schijfjes op waren had ik van iemand een schijfje geleend zodat ik toch een film kon branden maar toen ik dat schijfje gebruikte gaf Nero een foutmelding, het schijfje wat ik toen gebruikte was een Imation DVD+R 4.7/16x 2uur. Het enigste verschil wat ik qua gegevens op beide schijfjes zie staan is dat de ene 120 minuten heeft en de andere 2 uur, maar het lijkt me niet dat hier hieraan kan liggen? Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn want ik wil eigenlijk zo snel mogelijk een nieuwe spindel DVD's bestellen maar ben bang dat ik dadelijk net eentje bestel waarbij het branden ook misgaat. Iemand die me kan helpen?
Link naar reactie
Het punt bij dvd is dat het geen goede/volledige standaard is (zoals de cd), waardoor de dvd van de ene fabrikant beter werkt met je brander dan de dvd van een andere fabrikant (die het in het slechtste geval helemaal niet doet met je brander). Een leidraad kan zijn de dvd's die de fabrikant van je brander aanraadt te gebruiken. Meestal wordt de zogenaamde mediacode opgegeven (verschillende merken gebruiken dvd's van dezelfde fabrikant waardoor de mediacode gelijk is) en die wordt door sommige vooral webshops aangegeven. Ik koop zelf altijd eerst een beperkt aantal van een bepaald (goed getest) merk en test ze dan met mijn brander voordat ik er een groter aantal in een keer van koop. Hierbij moet je erop letten dat merken van mediacode veranderen, dus zul je zo'n test na verloop van tijd opnieuw moeten doen (of de mediacode vergelijken).
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...