Ga naar inhoud

Woonkamer Computer Besturingssysteem?


Aanbevolen berichten

Geachte computer!totaal forum lezers, al enige tijd speel ik met het plan om een computer in woonkamer van mijn studentenhuis te plaatsen. Reden hiervoor is dat we in huis 12 computers hebben, waar op iedere pc/mac verschillende video/mp3 bestanden staan die we in de woonkamer willen oproepen. De situatie op dit moment bestaat uit een KISS-technologie dvd speler welke via het programma Kiss PClink media kan bekijken. Probleem is dat dit ding veel coderingen niet aan kan. Vandaag heb ik van losse pc onderdelen een aardige pc in elkaar geknutseld. Hardwarematig staat deze helemaal mooi in elkaar. Nu de Software nog... Eisen die wij stellen aan het systeem is: - eenvoudig in opzet (het liefste een interface a la frontrow) - het kunnen afspelen van diverse codecs films via netwerk van verschillende shares pc/mac - het kunnen afspelen van mp3 - voorkeur voor mogelijkheid bekijken webpages (youtube) Heb vandaag al een beetje zitten spelen in LinuxMCE maar krijg dit niet goed aan de praat (op netwerkgebied) en zou liever iets simpelers willen gebruiken. Is er iemand met suggesties voor een besturingssysteem/software waarmee de gestelde eisen ingewilligd kunnen worden? Zijn deze dingen makkelijk mogelijk in windows media center? Bij voorbaat dank, Joost
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...