Ga naar inhoud

SPDIF out naar in?


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb SPDIF-out aan de achterkant van mijn pc, maar geen SPDIF-in aan de achterkant van mijn grafische kaart. Ik heb wel een interne SPDIF connectie op mijn grafische kaart, maar geen SPDIF-out pinnen op mijn moederbord. Doordat mijn lcd tv geen spdif of optische aansluitingen heeft, had ik graag het digitaal geluid via mijn hdmi kabel verstuurd naar mijn tv. Bestaat daar een oplossing voor? Of heeft dat geen enkel nut omdat mijn tv dat toch niet deftig zou kunnen afspelen? alvast vriendelijk bedankt[/i]
Link naar reactie
[quote:c7a4da1688="Lange Pier"]Hú :? , indien de grafische kaart een hdmi uitgang heeft zullen er ook drivers voor zijn en een optie om die geluidskaart te gebruiken als uitgang.[/quote:c7a4da1688] Ja, maar ik kan geen digitaal geluid via de aansluitingen op mijn geluidskaart versturen omdat mijn tv geen aansluitingen daarvoor heeft. Om het geluid via HDMI te versturen is er verbinding nodig tussen mijn grafische kaart en het moederbord. [quote:c7a4da1688="Lange Pier"]Een SPDIF ingang op een grafische kaart bestaat niet.[/quote:c7a4da1688] Ik bedoelde een optische ingang zoals hier uitgelegd met foto: [code:1:c7a4da1688]http://www.xpertvision.com/main/faq.php?lang=en[/code:1:c7a4da1688] De bedoeling is dus om het geluid ook via mijn hdmi kabel te versturen en niet via gewone analoge verbindingen. Ik dacht aan adaptorstukken of zo, of is het ook mogelijk om de SPDIF-out te ontmantelen, maar ik ben niet zeker dat diezelfde aansluiting daaronder zit :?
Link naar reactie
Ga het nog eens proberen, als op een grafische kaart een hdmi uitgang zit dan zitten er ook drivers voor in het driverpakket van die grafische kaart, zo heb ik een Realtek HD uitgang en drivers, maar ook een ATI HDMI uitgang en drivers, die dien je dan wel te selecteren als uitgang om het geluid via de hdmi te laten lopen. In het configuratiescherm bij geluiden en audioapparaten kun je dan de uitgang kiezen.
Link naar reactie
ok, mijn grafische kaart heb ik nog maar net aangeschaft en alle meegeleverde drivers heb ik geïnstalleerd en ondertussen ook geupdate. Ik heb net ook mijn audio drivers geupdate, maar ik krijg nog altijd geen keuze bij mijn audio output, enkel datgene waar mijn gewone boxen op aangesloten zijn. De reden dat ik zo zaagde over dat kabeltje was dat er in de handleiding van mijn grafische kaart, bij "enabling HDMI output" staat dat de grafische kaart via dat kabeltje met het moederbord verbinding moet maken en dat ik er dus van uitging dat dat nodig is om het geluid naar de kaart te sturen. Het spijt mij dat ik zo moeilijk doe, alle hulp wordt wel degelijk gewaardeerd.
Link naar reactie
Er zit wel degelijk een HDMI uitgang op hoor, want daarmee maak ik momenteel verbinding tussen mijn pc en mijn tv. De specs kun je hier terugvinden: http://tweakers.net/pricewatch/225456/msi-n9500gt-md1g-oc.html#tab:info Ik heb dus beeld, maar geen geluid. En een gewone SPDIF audio cable zal niet werken volgens mij aangezien mijn tv, noch mijn videokaart een SPDIF-in heeft. Toch bedankt voor je antwoord. edit: ik heb eindelijk gevonden wat het is dat ik nodig heb: het onderste kabeltje op deze foto: [img:fc96ee333d]http://img175.imageshack.us/img175/9563/spdifbe1.jpg[/img:fc96ee333d] het probleem is dat ik niet weet hoe die heet of waar ik die kan vinden. Weten jullie dit?
Link naar reactie
Je moet het meegeleverd krijgen met je moederbord of grafische kaart. Mijn maat had dit precies ook zo op zijn 9800GT, maar hij krijgt er nog geen DTS of niks uit, alleen stereo. Als het jou wel lukt dan hoor ik het graag. Check maar -> [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=197109[/url] Is precies zo aangesloten zoals het bij jou moet (van moederbord naar grafische kaart).....En anders even gewoon naar computerwinkel toe en vragen of ze z'n een kabeltje hebben voor je. Greetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...