Ga naar inhoud

Operating system op USB voor multimedia toepassing


Aanbevolen berichten

Hi, Ik heb een laptop voor mijn werk welke erg traag is door allerlei 'rommel' die erop geinstalleerd is (werk technisch). Hierdoor is het systeem te traag om HD films af te spelen, stotteren of compleet hangen van het systeem tijdens het afspelen van films. Ik zat te denken aan een USB stick met een operating system welke enorm klein en kaal is, precies afgestemt om bijvoorbeeld films te kunnen afspelen. Niets meer en niets minder. Ik zou de laptop dan booten met het operating system van de USB en dan dacht ik behoorlijk wat systeem resources te winnen om wel hd films te kunnen bekijken. Iemand een idee wat ik dan nodig zou hebben?
Link naar reactie
[quote:314adc18d6="janjansen"][quote:314adc18d6="pjotr123"] Tip: installeer Unetbootin in *Windows*, dan heb je de nieuwste versie.[/quote:314adc18d6] Wat bedoel je hiermee?[/quote:314adc18d6] De installeerbare versies die de makers van Unetbootin aanbieden voor verschillende Linuxversies, zijn wat ouder dan de Windowsversie. Bijvoorbeeld: de Ubuntu-versie is 304-1, terwijl de Windowsversie 304-4 is. Je kunt dus in Windows Unetbootin installeren, daarmee een Linux Mint USB-staaf maken, en vervolgens je computer opstarten met Linux Mint, vanaf de USB-staaf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...