Ga naar inhoud

PC geluid via Versterker


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Een maat van me heeft een LCD scherm met daaraan een PC gekoppeld. Nou heeft hij via de 9800gt een HDMI kabel naar een Pioneer versterker die DTS HD etc ontvangt. En zo stuurt hij dus beeld en geluid naar de versterker. Het beeld wordt netjes doorgestruurd naar de LCD en het geluid ook netjes naar de speakers. Maar als hij een filmpje afspeeld met DTS, dan krijgt de Versterker alleen PCM 48 KHZ stereo door. We hebben al een beetje zitten klooien. Maar we komen er echt niet uit om het nou op DTS te kunnen krijgen. Is het wel mogelijk om via een videokaart DTS door te sturen?? Of moeten we dan een S/P dif aasluiting maken of e.o.a. poortje? (aangezien die niet op het moederbord aanzwezig is, wel om een poortje te creeren). Of moet hij dan een geluidskaart aanschaffen?? Programma die we gebruiken is PowerDVD 8. En met Windows Media player werkt het ook niet. PC specs: MSI moederbord V2.....(type even nb) MSI 9800GT 4gb Kingston AMD 6000+ Windows Vista Greetz Marco.
Link naar reactie
Met Windows Vista krijg je met Windows Media Player en PowerDVD geen DTS geluid oftwel surround. Ik gebruik zelf Jetaudio en daar kun je X-Surround aanzetten en dan produceerd het programma surround sound. Ik weet niet of dat wat voor je is. Voor de rest heb ik er ook weinig verstand van. Mijn vader heeft wel zijn PC aangesloten op zijn versterker + 2x 300 watt speakers. Dat werkt wel gewoon alleen is geen DTS, maar Stereo. Gaat overginens met tussenstukje. Van 3,5 MM plug naar Tulp.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:5870449a2c="JaFO"]Weet je zeker dat PowerDvd wel DTS ondersteund ? Voor zover ik weet is dat een van de features die alleen bij de 'echte' versie zit en niet bij de goedkope variant zoals die vaak meegeleverd wordt bij een pc/geluidskaart/etc.[/quote:5870449a2c] Hij heb PowerDVD 8 Ultra erop staan, zal is kijken of hij het neergehaald heeft of gekocht heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...