Ga naar inhoud

Sony STR-GX215 icm speakers


Aanbevolen berichten

Hallo, Op dit moment ben ik in het bezit van een Sony MHC-RG20. Dit is een grote alles-in-1 stereo toren, met oa een 3cd wisselaar. Ik heb dit apparaat bijna 6 jaar, en af en toe valt 1 van de speakers uit, hij wordt dus wat slechter. Nu kan ik van m'n vader een oude FM/AM versterker krijgen, de Sony STR-GX215. Dit is een behoorlijk oude receiver, maar deze werkt nog goed. De speakers kan ik er bij krijgen, en toen ik de achterkant van de receiver bekeek, zag ik dat deze 4 speaker uitgangen heeft. Het lijkt mij dus wel een leuk plan om hier ook nog mijn speakers van de MHC-RG20 op aan te sluiten. Nu heb ik wel is gehoord dat dit niet zomaar kan, dat je eerst even moet uitzoeken hoe het zit met de "ohm's" oid, en het aantal watts van de versterker en de speakers. Nou weet ik het volgende: De speakers van m'n Sony-set zijn 6Ohm, en er staat me iets van bij dat deze tussen de 50 en 80 watt zijn, maar dit zou ik graag nog ergens bevestigd willen zien. De andere speakers zijn 8Ohm, en er staat tussen de 10 en 60 watt aan vermogen. De Sony Receiver heeft totaal 4 uitgangen met ... watt. Nu is mijn vraag: Kan ik alle 4 de speakers aansluiten op de versterker (GX215), en maakt het hierbij niet uit dat de speakers niet van hetzelfde Ohm zijn?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...