Ga naar inhoud

Miele Frontstar


Aanbevolen berichten

Mijn Miele is inmiddels 20 jaar oud maar deed het nog steeds prima. Nu de laatste tijd blijft de was natter en moet ik extra centrifugeren. De zeef pas schoongemaakt maar dat doe ik regelmatig. Hier staat ook water in en dat haal ik er dan uit met een spons. Nu sinds vandaag neemt hij ook geen wasverzachter meer in en blijft de was kledder nat. De pluizenfilter is schoon er knippert geen lampje tijdens het verloop. Pompschoep draait soepel rond. Ik hoop dat de expert van Miele mij kan helpen waar dit aan kan liggen. Of iemand die ook bekend is met deze problemen is ook welkom om een antwoord te geven. Ik ben blij met elk antwoord dat tot een oplossing kan leiden. MVG Corrie Hij wast nog steeds schoon
Link naar reactie
Ik denk dat je inlaatventiel van het water defect is Probeer hem eens in z'n test programma te zetten : Deur dicht Machine uit Machine aan en dan een aantal keren op de voorwas knop te drukken. Dan gaat het lampje voorwas in het display knipperen Als hij dat niet doet moet je het knopje inweken hebben of extra water Er mogen nooit 2 lampjes gaan branden of knipperen Als voorwas dan knippert draai je de knop met de klok mee en elke stap is iets testen Stap 1 is voorwas Hoofdwas Wasverzachter Niks Pomp Trommel draaien links en rechts. ( kan ook het probleem zijn ) Pompen en centrifugeren Als ke dit niet aandurft moet je eraf blijven en een monteur laten komen Ik weet niet waar je woont want dan geef ik je een goed adres
Link naar reactie
Hartelijk bedankt voor uw heldere uitleg. Ik moet dit op mijn gemak even doorlezen en uitvoeren. Ik moet nu naar mijn werk en ben pas laat thuis. Het uitproberen van de door uw voorgestelde stappen ga ik zeker doen maar dat wordt pas morgenmiddag. Ik laat het u weten wat het resultaat ervan is. Ik woon trouwens in Ridderkerk.
Link naar reactie
Ik heb geprobeerd om de test fase te doen maar er gaan 2 lampjes knipperen heb het vele malen geprobeerd maar het gaat niet lukken. Heb inmiddels ook weer een was gedraaid en die is normaal verlopen. Hoewel ik af en toe twijfel of hij tijdens de hoofdwas als hij water erbij moet nemen dat ook gebeurd. Je hoort een vreemd geluid met de toevoer van het water, en misschien is dat altijd al zo geweest maar valt het nu meer op. Maar u had het over het inlaatventiel. Waar zit dit in de wasautomaat. Dan kunnen we misschien zelf kijken of daar iets aan te zien is! We hebben al eerder een reparatie zelf uitgevoerd en met een beetje hulp lukt dat prima.
Link naar reactie
Hoi Mischien moet je een ander knopje proberen om hem in het test programma te krijgen totdat inw/voorwas gaat knipperen soms moet je dit een aantal keer proberen. Soms lukt het helemaal niet Aan het water ventiel kan je niks zien of maken gewoon vervangen is de beste optie als jij denkt dat hij het niet doet Hij zit links boven net onder het bovenblad aan de achterzijde waar de slang de machine ingaat Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Link naar reactie
Ik heb inmiddels nog een was gedraaid op kreukherstellend 30 graden. Die hele was heeft hij afgewerkt maar hij neemt dus enkel water in als hij gaat beginnen en niet meer daarna om te spoelen. De was is klaar en het sop zit er nog in het water weggepompt en de wasverzachter nog in het bakje. Dus wel de was gedaan maar uiteindelijk niet meer gespoeld en geen wasverzachter dus gedaan met de laatste spoelbeurt. Heeft u nog een idee wat dit zou kunnen zijn ? En weet u een goed adres in Ridderkerk evt voor een reparatie. Wel iemand die oprecht zegt of deze machine het nog waard is.
Link naar reactie
Heb nog heel vaak geprobeerd in de testfase te krijgen maar hoofd en voorwas gaan beiden knipperen als hij al in die fase wil gaan. Heb nog een draai op een ander programma de miniwas. Na het weggooien van het sopwater neemt hij nog 1 x water dat gooit hij er nog uit en dan maakt hij wel het geluid van water inname een soort zuigend geluid maar dat doet hij dus niet meer.
Link naar reactie
Denk toch aan een inlaatventiel Een machine van 20 jr oud is natuurlijk wel over de levensduur heen maar bestel gewoon z'n ding op internet en dan heb je voor 50 euro de gok genomen eventueel kan je hem weer op marktplaats zetten Miele speciaalzaak is een gerenomeerd bedrijf met goede monteurs
Link naar reactie
Goedenavond, Ik ben nog niets verder met de wasautomaat. Ik weet niet wat ik voor inlaatventiel moet hebben. Als ik het typenummer van mijn Miele invoer krijg ik geen resultaat. Het nummer op de inlaatventiel is TNR 4252700 Miele Novotronic Wasautomaat Frontstar. Heeft u misschien een idee waar ik moet zoeken.
Link naar reactie
Hoi je kan gewoon Google op inlaatventiel Miele wasmachine Er zijn genoeg sites die ze aanbieden van 21€ tot 46 euro en dan moet en alleen even dat aansluitplaatje overzetten Heel simpel Vergeet niet welk slangetje waarop moet anders spoelt hij de verkeerde zeep op het verkeerde moment weg
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...